י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ספג ביקורת קשה

השר התוניסאי: "לפתוח את השערים בפני כל היהודים"

שר התיירות של תוניס אמר בראיון לכלי תקשורת גרמנית כי יש לפתוח את שערי המדינה בפני כל היהודים שרוצים להגיע וספג על כך ביקורת קשה במדינתו • דבריו מגיעים על רקע הגעתם של אלפי יהודים למרוקו בראשות גאב"ד מרוקו הגאון רבי יאשיהו פינטו  • "לחברי הפרלמנט שחשדו ברוני טרבלסי הייתה זכות לחשוד בו"

השר התוניסאי: "לפתוח את השערים בפני כל היהודים"
עצרות תפילה במלאת 74 ליום השחרור וההצלה צילום: אלי איטקין, איליה דולגופולסקי ולוי נזארוב

שר התיירות התוניסאי רוני טרבלסי, עורר סערה במדינה כשאמר אמש בראיון לסוכנות הידיעות הגרמנית כי "לתיירים היהודים המגיעים לתוניסיה זכות לשוב למדינתם ולקבל דרכונים שיקלו על נסיעתם".

טרבלסי הוא יהודי, ואמר כי תחום התיירות יעמוד בפני מבחן גדול בשנה הקרובה לאור הצהרותיו של הנשיא הנוכחי של תוניסיה במהלך קמפיין הבחירות שלו שעסקו במניעת כניסת היהודים המגיעים מישראל ועושים שימוש בדרכונים ישראליים בדרכם לבית הכנסת העתיק בג'רבה.

טרבלסי אמר בראיון, כי "לפוליטיקה אין קשר בדת ויש לפתוח את השערים בפני כל היהודים".

בזמן שחלק סברו שהצהרותיו של השר היו אמיצות, היו בתוניסיה מי שראו בדבריו של ניסיון לנרמל את היחסים עם ישראל ונשמעו קריאות לפטר אותו מתפקידו.

אחד מחברי הפרלמנט במדינה כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "לחברי הפרלמנט שחשדו ברוני טרבלסי הייתה זכות לחשוד בו". חבר פרלמנט אחר כתב "יש להבהיר לטרבלסי שמי שבוחר לתמוך בישראל הוא לא תוניסאי אלא אויב של כל התוניסאים - יהודים, נוצרים ומוסלמים". כך דווח בערוץ הטלגרם של 'כאן 11'.

דבריו של השר היהודי מגיעים על רקע הגעת אלפי יהודים למעמד מיוחד של תפילה על ציונו של רבי חיים פינטו הגדול הטמון בעיר אסווארה שבמרוקו, שם התקיים בסוף השבוע הכנסת ספר תורה וסעודת מצווה.

המעמד התקיים בשיאו של מסע אלפים למרוקו בראשות גאב"ד מרוקו הגאון רבי יאשיהו פינטו. אלפי תלמידי ישיבת שובה ישראל מכל העולם, מארה"ב אירופה וישראל, טסו ברכבת אווירית שנמשכה יומיים במהלכם נחתו כל המשתתפים במדינה בזה אחר זה.

תוניס אנשטימיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד