ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

משפחת סנדלר: "אפילו התינוקת כואב לה"

אווה סנדלר, ששיכלה את בעלה ו-2 ילדיה בפיגוע בטולוז, השתתפה בטקס הזיכרון שערכה הסוכנות • אביה: "היא רוצה לעשות עלייה, קשה לה להישאר שם לבד"

הדליקה נר זיכרון. אווה סנדלר. צילום: פלאש90
הדליקה נר זיכרון. אווה סנדלר. צילום: פלאש90

בני משפחת סנדלר, שיקיריהם נרצחו בפיגוע בטולוז לפני יותר מחודש, השתתפו הבוקר (ד) בטקס זיכרון שנערך ברחבת הסוכנות היהודית לזכרם של הנרצחים באירועים אנטישמיים ברחבי העולם.

אווה סנדלר, האלמנה ששיכלה בפיגוע את בעלה יונתן הי"ד, ואת שני בניה, אריה (6 וחצי) וגבריאל (3 וחצי) השם יקום דמם, הדליקה נר זיכרון לזכרם של בני משפחתה יחד עם יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי.

בתום הטקס אמר ויקטור אלול, אביה של האלמנה, בשיחה עם התקשורת: "זהו יום קשה. יום שבו כל הזיכרונות עולים ומשחזרים את האסון הקשה שקרה לנו. השנה הצטרפנו למשפחת השכול.

"אפילו התינוקת, הבת שנותרה, מבינה וכואב לה. לפעמים היא מכה בידיים על ראשה ומושכת שערות. הלילה, לפני טקס הזיכרון, היא לא ישנה כל הלילה. במצבה של אווה יש עליות וירידות, מנסים לגרום לה לשכוח את מה שהיה אפילו אם זה לזמן קצר, היא רוצה לעשות עלייה, יהיה לה קשה להישאר שם לבד, היא מוכנה לעשות עלייה לארץ ישראל".

סמואל סנדלר, אביו של יונתן, אמר: "יש לנו חשש שאנחנו חוזרים ל-1939 אבל הממשל הצרפתי עוזר לנו הרבה בכל הרגעים הקשים שעברנו בחודש האחרון".
נתן שרנסקי יום הזכרון סוכנות היהודית טולוז סנדלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד