ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
ומי מרוויחה 40 אלף שקלים

איפה הכסף: אז כמה מקבלים המגישים ב'כאן'

אמרו לכם שאין כסף לבתי החולים? אז אמרו • סיפרו לכם שאין כסף למרכזי חוסן בדרום? אז סיפרו • הכי חשוב, שיש כסף למשכורות עבור עובדי התאגיד - והמון כסף • כמה בדיוק? בואו נראה

איפה הכסף: אז כמה מקבלים המגישים ב'כאן'
דוברות כאן בהקמה

בחודש יולי האחרון נשלחו לעובדי תאגיד השידור הציבורי מכתבי עדכון שכר שבישרו על כך שההנהלה עמדה בסיכום שהיה לה עם ארגון העיתונאים לפיו יעודכן שכרם של העובדים. בהסכם נקבע כי 97% מהעובדים יקבלו תוספת שכר של לפחות אחוז ושכרם של 60% מתוכם יועלה ב-3%. כדי למנוע "חגיגות שכר" שבהן מקורבים מקבלים העלאות באופן שרירותי נקבע כי תוספת השכר המקסימאלית תהיה 15% ויקבלו אותה לא יותר מ-3% מהעובדים. ה"שמיכה" שהוקצתה לצורך כיסוי תוספות השכר הייתה 3% מסך שכר היסוד של כל העובדים המועסקים בתאגיד כפי ששולם לכלל העובדים בדצמבר. כך פורסם ב'גלובס'.

וכמה השכר? ובכן, בואו ונראה.

ברוך שי מי שמכהן כמנהל חטיבת החדשות של התאגיד "הסתפק" בבונוס של 6,000 שקל שהתווספו באופן חד פעמי למשכורת של 37 אלף שקל. כמוהו גם סמנכ"ל הדיגיטל אלעד טנא וסמנכ"ל הטלוויזיה טל פרייפלד. משכורת היסוד שלהם אם שאלתם, עומדת על כ-36 אלף שקל. דוברת התאגיד גילי שם-טוב קיבלה תוספת חודשית של 2,000 שקל שמתווספים למשכורת של 25 אלף שקל, מנהל 'החינוכית' עומר מנור קיבל תוספת של 2,100 ש"ח לחודש. וזה ממשיך: סמנכ"ל הרדיו לי-אור אברבך קיבל תוספת חודשית של 1,000 שקל ובונוס של 6,000 שקל על משכורת של 34 אלף שקל ואיילה מזרחי שקיבלה תוספת שכר של 2,500 שקל ובונוס של 6,000 שהתווספו על משכורת של 20 אלף שקל. ואגב, עדכון השכר ניתן רטרואקטיבית לכל המשכורות מתחילת השנה - כלומר שבעה חודשים אחורה (עדכון השכר נעשה ביולי).

מ"מ סמנכ"ל הכספים של התאגיד יניב שבתאי כהן קיבל תוספת שכר של 2,000 שקל לחודש למשכורת של 30 אלף שקל ובונוס של 6,000 שקל מענק חד פעמי.

ב'גלובס' מציינים, כי בתאגיד קיימים פערי שכר משמעותיים בין מי שמוגדרים כטאלנטים לבין עובדים זוטרים. לצורך ההמחשה, בחטיבת החדשות, דב גילהר מרוויח 36 אלף שקל, גאולה אבן סער מרוויחה 40 אלף ואילו רומי נוימרק עומדת על משכורת של 24.3 אלף שקל (כעת גם עם תוספת של 2,000 שקל לחודש). לעומתם, עורכים ומגישים אחרים, אף שהם בעלי ניסיון, מרוויחים 13-15 אלף שקל. במקרה של אותם עורכים וכתבים עדכוני השכר התבטאו בתוספות של 140-150 שקל לחודש.

מכאן נמסר בתגובה לפרסום ב'גלובס': "שיעור השכר בתאגיד עומד על 27% מהתקציב הכללי לעומת 55% מהתקציב ברשות השידור. לראשונה, מאז הקמת התאגיד לפני 4 שנים, התבצע מהלך של העלאות שכר ל97% מעובדי התאגיד, בכל הדרגים, תחת פיקוח המועצה ובכפוף לאישור הממונה על השכר באוצר. תאגיד השידור הישראלי הוא בין גופי התקשורת היחידים שהעניקו העלאות שכר שנתיות לעובדים בהסכם משותף חתום עם ועד העובדים. המשוב, הניתן לכל העובדים כולל המנהלים, הינו מרכיב חלקי בלבד בהסכם העלאות השכר והבונוסים לתקופת הקמה. ע"פ הסכם, ב- 2019 ניתנו העלאות בסך של 3% מתקציב שכר דצמבר 2018, לעובדים ומנהלים כאחד וכאן גאים לתגמל את העובדים המצטיינים בחטיבות השונות".

משכורות תאגיד השידור תאגיד כאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד