י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
באירוע יוקרתי במיוחד

מרגש: מוישי הולצברג חגג בר מצווה בכפר חב"ד

מוישי הולצברג, הילד היהודי המפורסם בעולם, חגג בר מצווה בהיעדר הוריו השם יקום דמם, באירוע יוקרתי שהתקיים בכפר חב"ד | הוריו ע"ה חתמו על ההזמנה | ראש ממשלת הודו שיגר מכתב מיוחד וגם המטפלת סנדרה שהצילה את חייו, הגיעה במיוחד מהודו

מרגש: מוישי הולצברג חגג בר מצווה בכפר חב"ד
בר המצווה של מוישי הולצברג בכפר חב"ד צילום: חיים טויטו

בנוכחות מאות קרובי משפחה ומוזמנים נרגשים חגג היום (ראשון) מוישי הולצברג, הניצול המפורסם מפיגוע הטרור בבית חב"ד שבמומביי לפני 11 שנים, את בר המצווה שלו.

הוריו השלוחים, הרב גבי והרבנית רבקי הי"ד, שקיפדו את חייהם באותה מתקפת טרור כמובן לא היו שם, אבל נוכחותם הורגשה, פיזית ורוחנית, לאורך כל הערב מהדברים שנישאו באולם, מהתמונות שעל מסכי הענק וגם מהגעגוע הגדול שבלב, כשבאורח יוצא דופן הם חתומים גם על ההזמנה למאורע.

מי שכן הגיעו כמובן הם הסבים והסבתות שגידלו את מוישי מאז הפיגוע, סנדרה המטפלת, שתמונתה המחזיקה את מוישי המתייפח בעת שהם נמלטים מהבניין המנוקב בכדורים לא תשכח לעולם, שהגיעה במיוחד מהודו, הדודים והדודות, ועוד מאות קרובי משפחה וחברים קרובים שעטפו את מוישי בהרבה חום ואהבה כדי שירגיש את מה שהוא באמת: נער, רק בן 13, חתן האירוע.

"מבחינתנו זוהי סגירת מעגל מרגשת במיוחד", אמר אחד מקרובי משפחתו הקרובה של מוישי", לכאן, בכפר חב"ד הובאו ארונותיהם של גבי ורבקי ע"ה ומפה יצא מסע ההלוויה של הוריו להר הזיתים. כעבור שנה בדיוק, שוב התכנסו כאן כדי לחגוג את יום הולדת 3 של מוישי וטקס גזיזת השערות שלו, וכעת כעבור עוד 10 שנים אנחנו מתכנסים פה כדי לחגוג כבר את בר המצווה של מוישי והפכיתו לבוגר. רק לפני שבוע התקיים בניו יורק הכנס העולמי של שליחי חב"ד, ואלפי שליחיו של הרבי מליובאוויטש זצ"ל מוכיחים כל העת שאי אפשר להרוג אמונה ואור בכדורי רובה. זה פשוט מרגש במיוחד".

כנהוג בחסידות חב"ד, הזמין הסבא, הרב שמעון רוזנברג מעפולה, את מוישי לחזור על מאמר חסידות בעניין מצוות הנחת תפילין – סדר גודל של 8 עמודי a4 בעל-פה, ומוישי לא אכזב ועשה זאת בבגרות מדהימה.

לאחר ריקודי שמחה עם סוללת זמרים וכוכבי המגזר, ביניהם, מוטי שטיינמץ, מקהלת 'נשמה' בניצוחו של איציק פילמר, אברהם פריד וישי ריבו, וסעודת מצווה חגיגית, העניק לו סבו השני, הרב נחמן הולצברג, שטר של דולר לברכה שקבל אביו מידי הרבי מליובאוויטש. מוישי אף הפתיע כשנתן את קולו בקליפ מיוחד ומרגש שהופק במיוחד לבר המצווה.

את האירוע כיבד בנוכחותו שגריר הודו בישראל, אבל עוד לפניו שלח ראש ממשלת הודו, נדנרה מורי, אגרת ברכה רשמית ומרגשת לכבוד בר המצווה. אני שמח לשמוע על בר המצווה שלך", פתח ראש הממשלה ההודי את המכתב, "אתה מגיע לנקודת ציון משמעותית בחיים והסיפור שלך ושל ממשיך להוות מקור השראה לכולם. הוא דוגמא לנס של ממש. האומץ של המטפלת שלך, סנדרה, והתפילות של כולם ימשיכו ללוות אותך בחיים. אני זוכר את הפגישה בינינו בירושלים ואני מקווה כי תגשים את שאיפתך לחזור למומבאי כשליח חב"ד".

מכתבו של ראש ממשלת הודו נרנדה מודי:

(צילומים: חיים טוויטו)

מוישי הולצברג גבי ורבקי הולצברג בר מצווה כפר חב''ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד