י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
חילוקי הדעות ב'כחול לבן'

ההצעה של בני גנץ ליאיר לפיד, שתשאיר אותו בחוץ

בימים הספורים שנותרו עולות מיני הצעות לפתרון הפלונטר, כאשר על פי דיווחו של הפרשן אמנון אברמוביץ', גנץ הציע למתנגדים במפלגתו להישאר מחוץ לממשלה בראשות נתניהו עד אשר ראשות הממשלה תעבור לידיו | לפיד ויעלון שגם כניסה כזאת - תגרום נזק בלתי הפיך ל'כחול לבן' בבחירות הבאות

ההצעה של בני גנץ ליאיר לפיד, שתשאיר אותו בחוץ
גנץ ולפיד צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעוד חילוקי הדעות בין צמרת 'כחול לבן' נמשכות, דבר שמקשה על הקמת ממשלת אחדות בשל התעקשות חלק מחברי ההנהגה שלא לשבת תחת ראש הממשלה נתניהו, בני גנץ הציע ליאיר לפיד הצעה שתפתח אולי פתח להקמת ממשלה.

על פי הפרסום הערב (ראשון) של הפרשן אמנון אברמוביץ' ב'ערוץ 12', במהלך דיוני הקוקפיט האחרונים, הציע יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ ליו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד שהצהיר כי אסור לשבת תחת נתניהו אפילו יום אחד, שממשלת האחדות תוקם בראשונה ללא 'יש עתיד'.

כלומר, על פי אותה ההצעה, 'יש עתיד' תישאר מחוץ לממשלה בזמן כהונתו של בנימין נתניהו ותצטרף לממשלה לאחר מכן, כאשר המושכות יעברו לידיו של גנץ. שכן כידוע לפיד ובוגי יעלון מתנגדים עדיין לישיבה תחת נתניהו וטוענים כי המהלך יהווה נזק בלתי הפיך למפלגת 'כחול לבן'.

בתוך כך, על פי הדיווח של עמית סגל הערב, בליכוד התפשרו על כהונה של ראש הממשלה נתניהו לחצי שנה בלבד, כשב'כחול לבן' התעקשו על חמישה חודשים בלבד, אולם לדברי סגל - הפער בין הצדדים לגבי חודש יותר או פחות זה לא מה שימנע הקמת ממשלה.

למרות הכל, בשלב הזה קיים חוסר אמון ב'כחול לבן' כלפי ראש הממשלה וחוששים מתרגיל דומה לתרגיל המסריח, בדמות פיזור הכנסת או סירוב להתפטר במסגרת הסכם הרוטציה, למרות ש'הליכוד' הציע מספר ערבויות לכך שהרוטציה תקוים כפי שיסוכם.

בני גנץ יאיר לפיד מפלגת כחול לבן משה בוגי יעלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד