כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
בעקבות האסונות בנתניה

הגר"ד יוסף פרץ בבכי: "רבש"ע אנחנו לא מהרהרים, אנחנו מקבלים באהבה" • צפו

עצרת התעוררות התקיימה אמש בנתניה, במלאות השבעה לאסונות שהתרחשו בעיר בשריפתם של שני ילדים שלא טעמו טעם חטא וכן בפטירתה הפתאומית של אשת אברך | "אנחנו מקבלים באהבה ובכאב גדול ואנחנו עושים את חשבון הנפש שלנו, מותר לנו לשאול למה, אבל לא את הקב"ה" • צפו בדבריו

הגר"ד יוסף פרץ בבכי: "רבש"ע אנחנו לא מהרהרים, אנחנו מקבלים באהבה" • צפו
הגר"ד יוסף בעצרת התעוררות בנתניה צילום: טוויטר - בחצרות חכמי התורה

מאות השתתפו אמש (מוצ"ש) בעצרת התעוררות וחיזוק בעיר נתניה בעקבות האסונות שארעו בעיר בהסתלקותה הפתאומית של אשת אברך שהותירה חמשה יתומים ובהסתלקותם של שני ילדים בשריפה שפרצה בבית מגורים בעיר.

בעצרת נשאו דברים גדולי התורה ובראשם חבר מועצת חכמי התורה הגר"ד יוסף, בדבריו עורר את הציבור בבכיות נוכח האסונות הקשים.

 "יצחק אבינו מבין שאביו הולך לשחוט אותו, אומר לו אבא תקשור אותי חזק שאני לא יזוז, שהקורבן לא ייפסל מרוב התרגשות, יצחק אבינו אומר לאביו, אבא אני חושב על אמא היא תראה שלא חזרתי, קח עמך הנשאר מהאפר מזכרת לשרה, זה היה כואב מאד הרגע הזה שאברהם הולך לשחוט את יצחק, עין במר בוכה ולב שמח, שמחים שזוכים לקיים את המצווה של הקב"ה, ועל כך אומר לו הקב"ה, "עתה ידעתי כי ירא אלוקים אתה".

אמר הגר"ד יוסף וזעק, "יראת שמים אמיתית נמדדת לא שאדם מקבל טובות מהקב"ה אלא אדרבה שיש צרה ח"ו. אנחנו לא במדרגה שמברכים על הרעה מתוך שמחה, אנחנו לא יכולים לשמוח, אבל מצד שני כמו שאדם מקבל טובה, ההודאה שלו בלב ונפש, הוא לא אומר למה קבלתי, למה מגיע לי, ולהיפך בודאי שמגיע לי, אני מגיע לי הכי טוב. ואילו שמדובר בדבר רע קשה לנו, אנחנו צריכים להאמין בלב שלם. כשם שמברך על הטובה, אותו הדבר גם על הרעה, אדם מקבל טובה מודה בלב ונפש אין לו שום שאלות, למה, מדוע".

בעל ה'הלכה ברורה' סיפר בדבריו על הפיגוע הקשה שאירע בסמיכות לבית מדרשו בשכונת הר נוף מלפני חמש שנים, "לפני חמש שנים היה פיגוע קשה אצלנו בבית כנסת הסמוך, הקב"ה מחליט על כל אדם מה הוא גוזר עליו, יש יהודי אחד בבית כנסת אצלנו כל יום מתפלל אצלנו, אותו יום הוא קם מאוחר הלך לבית כנסת ממול של האשכנזים, הוא הגיע ופתאום הוא רואה שלבש גרביים כל אחד צבע אחר הוא יתבייש יצא לבית להחליף, אחרי כמה דקות נכנס המחבל. ניצל בנס".

"אנחנו צריכים להגיע למדרגה כזאת שאנחנו פה היום נאמר דיין האמת בלב שלם". פרץ הגר"ד יוסף בבכי, "רבונו של עולם אתה החלטת, אתה שלחת נשמות, שלחת אמא להביא חמשה ילדים ולקחת אותה והשאירה יתומים קטנים, רבונו של עולם אנחנו לא מהרהרים אחרי מידותיך, רבונו של עולם נתת לאברך שתי ילדים קטנים והחלטת לקחת אותם, הנשמות הללו החלטת שהם סיימו את תפקידם, אנחנו לא מהרהרים אחריך. אנחנו מקבלים באהבה ובכאב גדול ואנחנו עושים את חשבון הנפש שלנו, מותר לנו לשאול למה, אבל לא את הקב"ה. אנחנו צריכים לשאול את עצמנו כל אחד מאיתנו כל אחד שקיבל את זה בכאב. למה, זה התפקיד שלנו עכשיו, הכאב גדול מאד, אבל החשבון נפש שלנו צריך להיות גדול מאד".

"רבותי אני רוצה לסיים, אני רוצה לבקש מהציבור, חלק מהניסיון שלנו והתפקיד שלנו עכשיו זה לסייע למשפחות לעזור להם כלכלית", קרא הגר"ד יוסף בדבריו שעוררו את מאות המשתתפים בעצרת.

הרב דוד יוסף עצרת התעוררות אסון השריפה בבית משפחת אוחנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד