ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
דיון סוער בוועדת הכספים • צפו

שיתוף הפעולה המפתיע של ש"ס וכחול לבן

הבוקר בוועדת הכספים: שיתוף פעולה חריג בין ש"ס לסיעת כחול לבן • הנציג של ליברמן התעמת עם אנשי ש"ס: "אפשר לשלוח אותם ללמוד במוסדות הממלכתיים" • צפו בתיעוד

שיתוף הפעולה המפתיע של ש"ס וכחול לבן
בני גנץ ואריה דרעי צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

בתום דיון סוער הבוקר (שני) בוועדת הכספים, העבירה סייעת ש"ס העבירה בין שלל הסעיפים תקציב למעין החינוך התורני, זאת לאחר שהיא השיגה רוב בשיתוף פעולה חריג עם סיעת כחול לבן.

מדובר בהעברת משכורות למורים המלמדים ברשת החינוך התורני של ש"ס. הסעיף הזה הופיע בין סעיפים רבים של העברות למשרד החינוך, כאשר חלק מחברי הכנסת תמכו בהעברות בשל מצוקת ילדי החינוך המיוחד במוסדות המוכש"ר.

במהלך דיוני הוועדה נוצרה בעיה, מאחר ובוועדת הכספים הזמנית לא קיים רוב לגוש הימין (הקואליציה לשעבר), וקיים תיקו 8 - 8 בין הקואליציה לאופוזיציה. מי שיכל להכריע בסוגייה זו הוא דווקא נציג של סיעת ישראל ביתנו בוועדה.

במהלך הדיון ביקש חבר הכנסת עודד פורר הסברים לכך שהוועדה מעבירה כסף שנקבע בהסכמים הקואליציוניים למרות שמדובר על הקואליציה של הכנסת ה-20, כשטרם גובשה קואליציה ומאז התקיימו שתי מערכות בחירות.

גפני חזר על התחייבותו שלא לבצע יותר 'הסכמים קואליציוניים' והורה שהחל מגיבוש הקואליציה הבאה יש להכניס אל כל ההעברות למוסדות החינוך החרדים בתוך בסיס התקציב כפי שהצהיר במספר הזדמנויות בעבר.

במהלך הדיון התעמתו נציגי ש"ס עם נציג ישראל ביתנו חבר הכנסת עודד פורר, שטען כי אין סיבה להעברות המיוחדות למסודות החרדים וכי "אפשר לשלוח אותם ללמוד במוסדות הממלכתיים".

חבר הכנסת ינון אזולאי השיב; ״זה הבעיה של הסחטן, אתה לא תטיף לי איפה לחנך את הילדים שלך כמו שאני לא מטיף לך על הילדים שלכם, ברוך השם הילדים שלי מתחנכים החינוך החרדי ומחונכים בצורה הכי טובה שיש״.

לבסוף, נציגי ש״ס בוועדה רקמו דיל עם נציג הרשימה המשותפת חבר הכנסת אחמד טיבי, וחבר הכנסת חילי טרופר מכחול לבן שתמכו בהעברה שעברה ברוב קולות.

חבר הכנסת עודד פורר הגיב ל׳בחדרי חרדים׳: ״שיתוף הפעולה הידוע בין טיבי לגפני מכה שנית, הפעם בשיתוף עם כחול לבן. האמת יוצאת לאור בוועדת הכספים״.

ש"ס מפלגת כחול לבן מוכשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד