י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שערורייה בגרמניה

שערורייה בגרמניה: קצין ביחידה מובחרת חבר בארגון 'ניאו נאצי'

ה'בונדסוור' - ההגנה הפדרלית של גרמניה, מתכנן להשעות קצין ביחידה צבאית מובחרת בגלל חשד לקשרים עם אנשי ימין קיצוני. שני חיילים נוספים הואשמו כי הצדיעו במועל יד כפי שהיה נהוג להצדיע בפני היטלר 

שערורייה בגרמניה: קצין ביחידה מובחרת חבר בארגון 'ניאו נאצי'
נאצים צילום: פלאש 90

שערורייה ניאו-נאצית חדשה פרצה בצבא הגרמני, הפעם בפיקוד הכוחות המיוחדים שלה (KSK), כך על פי עיתון "בילד אם סונטג".

העיתון דיווח, כי קצין ביחידה הצבאית המובחרת חשוד במעורבות בקבוצה קיצונית של הימין, כך דווח העיתון ביום ראשון האחרון.

החשדות התעוררו לאחר פעולת מודיעין ממושכת שנמשכה כחודש ובוצעה על ידי שירות הביון הצבאי (MAD). הקצין, ששירת באפגניסטן, נחקר בסתר על ידי השירות.

שירות הביון הצבאי MAD, המליץ ​​להעביר את הקצין מיד מפיקוד הכוחות המיוחדים ולמנוע ממנו שירות בבונדסוור. הוא אמור לעזוב את תפקידו השבוע.

שני חיילים נוספים בפיקוד הכוחות המיוחדים נמצאים גם הם על הכוונת של החוקרים, השניים מואשמים כי הצדיעו במועל יד כפי שהיה נהוג להצדיע בפני היטלר במסיבה פרטית שאירח הקצין החשוד.

ביצוע הצדעת מועל יד נאצית, ושימוש בסמלים נאצים אחרים אינם חוקיים בגרמניה. אחד החיילים הושעה מתפקידו לפני מספר שבועות ונאסר עליו ללבוש מדים, החייל השני עדיין נחקר.

שרת ההגנה של גרמניה, אנגרט קראמפ-קארנבאואר, הגיבה לדיווח, ואמרה כי הצבא מתייחס לדברים הללו "ברצינות רבה מאוד" ותנקוט פעולה קשה נגד קיצונים שימצאו בשורותיה.

"מי שהתברר שהוא קיצוני אין לו מקום בבונדסוור". את הדברים אמרה אתמול במהלך ביקור בקוסובו. היא הוסיפה כי במיוחד לפיקוד הכוחות המיוחדים יש "אחריות מיוחדת לעקור כל נטייה לרדיקאליזם (קיצוניות י.פ.)".

ניאו נאצים גרמניה היטלר הייל היטלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד