י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"בוכים שלא אסגור"

אחרי 40 שנה: ר' אברהם סגר את המכולת • צפו

נוסטלגיה: המכולת המיתולוגית והוותיקה ברחוב הרב שך בבני ברק, סגרה את שעריה לאחר ארבעים שנה. השכנים שממאנים לעכל, ובעל החנות ר' אברהם רוחמקין שמספר בהתרגשות • צפו 

אחרי 40 שנה: ר' אברהם סגר את המכולת • צפו
המכולת של ר' אברהם רוחמקין צילום: אברמי ברגר

תושבי מרכז בני ברק בוודאי מכירים את המכולת המיתולוגית ברחוב הרב שך 14 הנמצאת בפאסג' החנויות. המכולת השכונתית באווירה של פעם בבעלותו של הרב אברהם רוחמקין, חסיד חב"ד, סוגרת את שעריה אחרי למעלה מארבעים שנה.

רוחמקין שכבר מיצה אחרי שנים רבות ובגלל שהקונים לא מה שהיו בעבר, לאחר שחלקם החלו לקנות במקומות גדולים ובצרכניות השכונתיות, הביאו לסגירה של המכולת הוותיקה. 

המכולת הוותיקה שהייתה ממוקמת בפאסג' בין שטיסל לניקוי יבש במעבר לרחוב זכריה, הייתה מפורסמת באזור כולו ורבים מהתושבים היו רוכשים במקום את המוצרים. 

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אומר ר' אברהם רוחמקין: "במכולת השכונתית היה פה יחס אישי לכל אחד ואחד, בשבוע האחרון ממש אנשים מתחננים ובוכים שלא יסגרו את החנות" מספר רוחמקין. "פנתה אלי הרבנית מבוהוש וגם השוויגער שלה האמא של הרב'ה, גברים ונשים כאחד מבקשים שא יסגרו את החנות, השירות והיחס שאתה נתת לנו לא היה כדבר הזה".

"קיבלתי מכתבים והערכה מכל השכנים" מספר ר' אברהם. "אני מודה לקב"ה שהחזקתי עד עכשיו והקב"ה ינחה אותי ואת אשתי בהמשך הדרך עד מאה ועשרים". 

בתמונות מהמדפים הריקים בחנות ניתן למצוא משקל כפי שהיה בחנויות של פעם, ובהחלט מדובר בחנות עם ניחוח ישן שהייתה ואיננה בעיר התורה והחסידות. את המלאי שנותר בחנות מכר ר' אברהם למכולת הסמוכה של אלי מטרה. 

מכולת אברהם רוחמקין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד