ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

רודריגז, מובילים בכשרות

כשאתם מעוניינים לצאת לערב נעים, משפחתי או זוגי, אתם וודאי מחפשים מקום שמשלב בתוכו את כל המעלות: אוכל טוב, מנות אנינות, אווירה נעימה, מקום יפה ובעיקר- כשרות מהודרת. מסעדת רודריגז בירושלים מציעה שילוב מנצח של חוויה קולינרית ייחודית וכשרות מהודרת ומוקפדת של בד''ץ הרב רובין

רודריגז, מובילים בכשרות
מסעדת רודריגז צילום: יח"צ

כשאתם מעוניינים לצאת לערב נעים, משפחתי או זוגי, אתם וודאי מחפשים מקום שמשלב בתוכו את כל המעלות: אוכל טוב, מנות אנינות, אווירה נעימה, מקום יפה ובעיקר- כשרות מהודרת. מסעדת רודריגז בירושלים מציעה שילוב מנצח של חוויה קולינרית ייחודית וכשרות מהודרת ומוקפדת של בד''ץ הרב רובין.

משגיח הכשרות במקום מאפשר לנו להציץ על מלאכתו החשובה ועל החומרות הרבות המתלוות אליה. הוא מעיד שעבודתו היומיומית מורכבת מעשרות פרטים קטנים שעושים את ההבדל בין כשרות אחרת לכשרות המחמירה של הרב רובין.  

"במסגרת הכשרות של הרב רובין, הוא מקפיד על כך שהבשרים יהיו לכל הדעות ולכל השיטות על פי החומרות של הבית יוסף והרמ''א, ולכל הדעות ולכל השיטות, לספרדים ולאשכנזים. מלבד זאת יש לנו חומרות רבות שלא מצויות בכל מערך כשרות אחר. זה בא לידי ביטוי בנושא של בישול עכו''ם. אנחנו מקפידים ששום מאכל לא יתבשל גם על ידי אדם שמחלל שבת. לא רק שלא ידליק את האש, אלא גם לא יניח על האש אלא שומר שבת בלבד.

בנוסף לכך כל ירק נשטף אך ורק על ידי המשגיחים בלבד, ולא על ידי העובדים. ויתרה מזאת, לרב רובין יש חומרה מיוחדת- לעשר כל ירק על ידינו ולא לסמוך על אחרים.

השגחה תמידית

כמשגיח כשרות תפקידו של המשגיח אינו מסתכם בגיחות קצרות או בשהייה של מספר שעות ביום. הוא וחברו שוהים במקום במשמרות בכל שעות היום. מהשעה 8 בבוקר ועד לאחר סגירת המסעדה. "אני מגיע ראשון, פותח את המקררים, ויוצא אחרון לאחר שנעלתי אותם. העבודה דורשת ערנות ופעילות שוטפת הכוללת שלבים רבים. את הבוקר אני פותח בשטיפת הירקות כולם לפי החומרות הנהוגות. את ירקות החסלט אני משרה במי סבון ושוטף היטב תחת זרם מים חזק. אני בורר את הקטניות והאורז, מקבל את הסחורה הטריה ובודק שהיא אכן מסומנת בהכשרים המקובלים. הקמח מגיע מנופה בהכשר מהדרין, לעיתים יש גם צורך בניפוי. אז אני עושה את המלאכה הזו. "

בנוסף הוא צולה את הכבדים  בהתאם לחומרה המיוחדת של הרב רובין לפיה יש לפתוח את הגידים ולשטוף במים, וכן האש היא רק מלמטה, ללא מריחת שמן על הברזל, הכל כיצד שנהגו בדורות קודמים.

בשעה 11 נפתחת המסעדה לקהל הרחב, הנהנה ממנות גורמה בכשרות מהודרת ומבין שיש כאן אדם ירא שמים המייצג גוף כשרות מוסמך ומיוחד, שדואג לפרטים הקטנים שמרכיבים את השלם.

"גם בנושא היין אנחנו מקפידים לפתוח את הבקבוקים בסמוך לשימוש בהם, בשביל למנוע ממחלל שבת או מנוכרי להיתקל בהם. דרך אגב, ההוראה החד משמעית של מערך הכשרות אומרת שמזיגת היין ללקוחות תיעשה אך ורק על ידי אדם שומר שבת."

קשובים לכל בקשה

אווירה נעימה, אוזן קשבת ואכפתיות, הם חלק קטן ממה שמציע הצוות האחראי על הכשרות. "אני זמין לכל שאלה ובקשה של הלקוחות והצוות, ערוך להשיב ולספק מענה הולם. הלקוחות מרגישים רגועים כאשר הם מבינים שעל שרביט הכשרות מנצחים אנשים יראי שמים שמקפידים קלה כבחמורה." הוא מטעים, "לכן, הרב רובין משתדל להכניס רק משגיחים מבוגרים ומיושבים יותר, שניסיונם הרב עומד לימינם. מעבר לכך, כל משגיח עובר תהליך ליווי ראשוני על ידי המפקח מטעם מערך הכשרות, ובהמשך נערכות ביקורות המוודאות שהוא פועל כנדרש. כך מובטח שהכל נעשה כראוי."

מנהל המסעדה מביע נכונות ושיתוף פעולה מלא עם הדרישות המחמירות והוא דואג שהכל ייעשה לפי הצורך. זה מתבטא לא רק במאכלים, אלא גם באווירה ובהתאמה לאורח החיים של האורחים הרבים שמגיעים למקום.

"אנו שמים דגש על המעטפת כולה, מתוך הבנה לצרכים של הלקוחות מהמגזר החרדי. המלצריות מקפידות על לבוש הולם, המוזיקה שמושמעת היא נעימה, שקטה ומכובדת. התחושה של הלקוחות חשובה לנו במיוחד."

במקום מתקיימים אף אירועים כמו בר מצוות, בריתות ושבע ברכות לקהלים שונים, והנהלת המסעדה מקפידה שבערב לא יתקיימו אירועים גדולים, בשביל לשמור על הצביון השמור ולא להפריע את שלוות האורחים.

לא לחינם הפכה מסעדת רודריגז לבחירה הראשונה של מאות אורחים מידי יום, שמעוניינים ליהנות מחוויה ייחודית, ומכל הטעמים שבעולם...

מסעדת רודריגז כשרות הרב רובין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד