כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

ה'מאוימת': "מכירה מישהי ששרפו לה את הבית" • ראיון בלעדי

'משמרת הצניעות' השאירה על דלת ביתה של ר', תושבת שכונת בית ישראל, פתק מאיים: עזבי את השכונה • "זו אזהרה אחת ויחידה", נכתב • בראיון ל'בחדרי חרדים' היא מספרת על החששות: "הם שרפו בית למישהי" • על הילדים: "התחילו לבכות" • ועל תהליך ההתקרבות לדת: "זה בהחלט ישפיע"

מודעות 'צניעות' בירושלים. צילום ארכיון
מודעות 'צניעות' בירושלים. צילום ארכיון



ר' ד', תושבת שכונת בית ישראל בירושלים, מצאה אתמול (ה) בשעות הצהריים עד דלת ביתה מכתב איום מ'משמרת הצניעות', בו נכתב: "אנו פונים אליך לעזוב את שכונתנו מאחר ועברת על גבולות תורת ישראל".

ר', המגדירה עצמה כ'מסורתית', מתגוררת בשכונה עם שני ילדיה הקטנים שבעה חודשים. לאחר חג סוכות חזרה יחד עם ילדיה לישראל, לאחר שהתגוררה עמם תקופה ארוכה בחו"ל. במקרה הגיעה לשכונת בית ישראל, שם התמקמה בתחילה בדירתה של חברה קרובה, שחזרה בתשובה. מאוחר יותר עברה להתגורר בדירת מגורים פרטית בשכונה.

אתמול היא קיבלה מכתב איום, בזו הלשון: "אל הגב' הנ"ל ר. בישראל, סליחה אך שם זה לא יקרה פה יותר. אנו פונים אליך לעזוב את שכונתנו מאחר ועברת על גבולות תורת ישראל וצניעות שכונתנו. אנו מבקשים ממך לעזוב מייד את שכונתנו. משמרות הצניעות".

בתחתית המכתב נוסף משפט: "זו אזהרה אחת ויחידה".

מכתב האיום. צילום: פייסבוקצילום: מכתב האיום. צילום: פייסבוק
מכתב האיום. צילום: פייסבוק


"נדהמתי שהאשימו אותי בהאשמות שווא"

"אני מניחה שאני לא מספיק טובה עבורם", היא אומרת בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "בתחילה חשבתי שמדובר בחברה שהגיעה לבקר וגילתה שאנחנו לא בבית. במבט קרוב ראיתי את המכתב וחשבתי אולי מדובר בבדיחה. כמה דקות מאוחר יותר סיפרתי על דבר המכתב לחברה שלי, והיא אמרה לי שחובה לקחת את זה ברצינות, מכיוון שמישהי אחרת שהיא מכירה שקיבלה מכתב כזה ולא התייחסה שרפו לה את הבית".

ר' מספרת כי ילדיה שמעו את שיחות הטלפון שקיימה בנושא. "הם התחילו לבכות, נכנסו ממש ללחץ". לטענתה, היא מעולם לא התבלטה בקרב התושבים בשכונה, לא בצורה שלילית ואף לא חיובית. "השתדלתי לשמור על כבודם של התושבים", היא אומרת.

אתמול אחר הצהריים היא הגישה תלונה במשטרה, ואט-אט הפך הסיפור ל"רב מכר" בתקשורת. "ממש לא התכוונתי שהסיפור הזה יגיע כל-כך רחוק".

• את לא חוששת? יש לך כוונה לעזוב את השכונה?

"ודאי שאני חוששת. כל החברים שלי אומרים לי שהם יעשו כמיטב יכולתם לעזור לי למצוא דירה חלופית. קראתי טוקבקים של אנשים חרדים. נדהמתי שהאשימו אותי בהאשמות שווא, אני מאוד השתדלתי לכבד את השכונה, ואנשים שאפילו לא מכירים את שמי קובעים דברים שאין להם אחיזה במציאות. זה כאב לי".

ר' נמצאת בימים אלו בתהליך התקרבות לדת. "נפגעתי ממכתב כזה, כמו שמעולם לא נפגעתי. זה בהחלט ישפיע על תהליך ההתקרבות שאני עוברת. אני מקווה שבשלב מוקדם ככל שיהיה אני אצליח להשתחרר מזה".
משמרת הצניעות בית ישראל ירושלים משטרת ירושלים שכונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד