י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
בחירות 2020 יוצאות לדרך

חשיפת 'בחדרי' > ב'כחול לבן' יוזמים הקדמת בחירות - החרדים אישרו

כפי שחשפנו בשבוע שעבר ב'בחדרי חרדים', התאריכים האופציונליים לקיום הבחירות השלישיות, הינם בעייתיים מבחינת החרדים, ובכנסת כבר החלו לעבוד רשמית על הקדמת הבחירות בכמה שבועות | בחירות 2020 יוצאות לדרך

חשיפת 'בחדרי' > ב'כחול לבן' יוזמים הקדמת בחירות - החרדים אישרו
חרדי מאחורי הפרגוד בקלפי צילום: נתי שוחט, פלאש 90

בעקבות החשש מתאריך הבחירות, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', כשבין התאריכים האפשריים הוא י"ד אדר - חג הפורים, או כ"א אדר - הילולת הרה"ק רבי אלימלך מליז'ענסק, כשאלפי חרדים נוסעים לפולין, בסיעות הכנסת עובדים על הקדמת תאריך הבחירות.

כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', יו"ר הועדה המסדרת, ויו"ר סיעת 'כחול לבן' חבר הכנסת אבי ניסנקורן יוזם שינוי חקיקה בחוק יסוד הממשלה, כך שהבחירות יתקיימו קודם 90 הימים שנקבעו כיום בחוק.

התאריך המיועד הוא 25 בפברואר ראש חודש אדר, שיוצא ב-ל' שבט השנה, כאשר ניסנקורן כבר פנה לסיעות 'הליכוד' והסיעות החרדיות, שם הוא קיבל אישור עקרוני לקדם את תיקון החקיקה.

גם בוועדת הבחירות העבירו אישור לסיעות הרלוונטיות בכנסת כי היא תצליח לעמוד בתנאים של קיום הבחירות מוקדם מהמועד הקבוע בחוק, ולהקדימם בשלושה שבועות.

מועדת הבחירות המרכזית נמסר הערב כי מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית עו"ד אורלי עדס אישרה כי בפגישת עבודה בינה ובין ח"כ אבי ניסנקורן, נבחנה האפשרות להקדמת מועד הבחירות ככל שניתן, במידה ויתקיימו עם התפזרותה של הכנסת ב-11.12 19 בחצות (תום 21 הימים).

בפגישה הוצגו תהליכי העבודה המורכבים להם נדרשת הוועדה מכח דיני הבחירות ועם כל הקשיים הכרוכים, הסתמן כי המועד הקרוב ביותר בו ניתן יהיה לקיים בחירות לפי הוראות החוק הוא ה-25.2.20.

בחירות 2020 הקדמת הבחירות המפלגות החרדיות מפלגת כחול לבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד