ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
פניו האדימו והוא החל לרעוד

בגיל 79: עונש כבד נגזר על רב שהתעלל בתלמידיו

עשרים שנות מאסר נגזרו על הרב דניאל גריר בן ה-79, שפגע בתלמידיו במוסד החינוכי שבהנהלתו. בעת הקראת גזר הדין נכפת הרב לאחוריו ובתגובה פניו האדימו והוא החל לרעוד • השופט: "כאשר מורה מפר את ההבטחה להגן על הבנים, הוא בוגד באמון"

בגיל 79: עונש כבד נגזר על רב שהתעלל בתלמידיו
הרב דניאל גריר צילום: באדיבות המצלם

שופט בית משפט העליון ג'ון אלנדר גזר הבוקר (שני) עשרים שנות מאסר בפועל על הרב דניאל גריר, שהואשם כי התעלל ופגע בתלמידים בפנימיה במוסד החינוכי בניו הייבן עיר בקונטיקט שבארה"ב.

השופט אלנדר הצהיר כי תקוותו היא שהעונש ישמש מסר רב עוצמה לקורבנות אחרים שחששו בעבר לצאת ולהתלונן במתעלליהם, בפרט בקהילה היהודית החרדית.

תאריך גזר הדין המתוכנן של הרב גריר ניתן כבר בעבר אולם ביצועו התעכב, מכיוון שעורך דינו טען כי המדינה הפחידה את עדי ההגנה. עם זאת, ב- 20 בנובמבר, השופט אלנדר סירב להתיר משפט חוזר, מה שסלל את הדרך לגזר הדין להתקדם.

הנאשם ישב בבית המשפט וכיסה את מצחו בידו בזמן שהאזין לעדות. הוא סירב להצהיר הצהרה בבית המשפט, מכיוון שעורכי דינו מתכננים להגיש ערעור.

בשעה שהשופט הודיע ​​כי העונש יכלול מאסר ממושך בפועל, מאבטח בית המשפט אזק את ידו של גריר מאחורי גבו. על פי הדיווחים, פניו של גריר האדימו והוא החל לרעוד.

השופט הורה לגריר ללכת ישירות לכלא, במקום להישאר חופשי עם ערבות, מכיוון שהוא רואה את גריר כ"סיכון טיסה", (חשש לבריחתו מארצות הברית) השופט אלנדר אמר כי גריר עומד בפני "ההכרה הקרה" כי בגיל 79 הוא ככל הנראה יבלה את שארית חייו מאחורי סורג ובריח.

השופט אמר במהלך הקראת גזר הדין, "מדוע החברה רואה בפשעים אלה צער וכאב במיוחד? מדוע הם זכו להתייחסות תקשורתית וציבורית כה משמעותית? מכיוון שיש בהם הפרה אדירה של אמון".

"כאשר אנו כהורים שולחים את ילדינו לבית הספר, ושולחים אותם למקומות בהם מתפללים, אנו מפקידים את ילדינו לטיפול אצל המורים, אנו מקבלים הבטחה שלא נאמרה, אך בהבנה שילדינו יגדלו וישגשגו תחת הכשרתם", אמר השופט בגזר הדין החמור והוסיף, "כאשר מורה או מנהיג דתי מפר את ההבטחה הזו, הם בוגדים באמון הזה. זה בלתי צפוי וגם מטריד מאוד".

יצוין כי ארבעה אישומי תקיפה מדרגה שנייה, הושמטו מכתב האישום, בגלל חוק התיישנות בהאשמות.

א.מ. - צעיר בן 31 מניו ג'רזי - האשים את הרב בפגיעה והטרדה קשה מאות פעמים, החל משנת 2001 ועד 2005, כשהיה קטין ותלמיד בפנימייה הדתית שהוקמה בראשותו ובראשה עמד הרב.

דניאל גריר גזר דין מאסר בפועל פרשת התעללות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד