י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"אין לנו שליטה עליהם"

מהומה בבני ברק: פגעו ברבי והבחורים וספגו הרס וחורבן בישיבה

בעקבות שורת התנכלויות שהלכו והסלימו בימים האחרונים, בחורי ישיבת ויז'ניץ נכנסו הערב לבניין הישיבה הספרדית הסמוכה וזרעו הרס וחורבן, כשהם עוזבים ללא נפגעים בנפש • חציית הקו האדום היתה, השלכת ביצים לעבר רכב הרבי • "אין לנו שליטה על הבחורים" • צפו בתיעוד מזעזע

מהומה בבני ברק: פגעו ברבי והבחורים וספגו הרס וחורבן בישיבה
פוגרום בישיבת נחלת דן בבני ברק צילום: דוד קשת

מלחמות היהודים בעיר בני ברק; שורת תגרות בין תלמידי הישיבה הספרדית 'נחלת דן' ברחוב בן יעקב לתלמידי ישיבת 'ישועות משה' - ויז'ניץ הסמוכה.

לדברי גורמים בחסידות ויז'ניץ, במשך השבועות האחרונים סובלים בישיבה משורת הצקות הכוללות בין הייתר השלכת ביצים על תלמידי הישיבה.

לדבריהם, בקשות חוזרות ונשנות של צוות ישיבת ויז'ניץ לצוות של ישיבת 'נחלת דן' בבקשה שיפסיקו עם ההתנכלויות, הגיעו הדברים לשיא, לאחר שבמהלך ליווי נכד הרבי מויז'ניץ בערב שבת מבניין הישיבה לעבר בית המדרש, השליכו בחורי הישיבה הספרדית חפצים לעבר האדמו"ר וחסידיו בליווי קריאות גנאי על הרבי.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הלילה (שני) נחצה קו אדום, כאשר הבחורים ברוב חוצפתם השליכו כמה ביצים על רכבו של האדמו"ר מויז'ניץ והבחורים החסידיים לא נשארו חייבים. הם הגיעו הערב לבניין הישיבה השכנה 'נחלת דן' וזרעו הרס רב בקומת הפנימייה ועזבו אותה בחסדי שמים ללא פגיעות בנפש משני הצדדים.

אנשי הצוות בישיבת ויז'ניץ הגיע במהירות למקום ועצרו תכף ומיד את המהומה והורו לתלמידים שלא להיגרר לאלימות ולשוב להיכל הישיבה.

גורם בויז'ניץ אומר ל'בחדרי חרדים' בתסכול כי כל הפניות לראשי הישיבה לפעול להפסקת ההתנכלויות נתקלו בתגובה רפה, "אין לנו שליטה על הבחורים".

מנגד, הבחורים בישיבת 'נחלת דן' מספרים כי החסידים הרעישו במוצאי שבת עד שעה מאוחרת והערב הבחורים לא השאירו אבן על אבן, עקרו דלתות והחריבו את הישיבה בצורה מזעזעת.

מהומה בבני ברק מרכז חסידי ויז'ניץ ישיבת ישועות משה ויז'ניץ פוגרום ישיבת נחלת דן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 73 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד