י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בניגוד לעמדת השופט

המעצרים ב'שובו בנים': המשטרה ניצחה בערר

הוארך מעצרם של 5 מהחשודים שנעצרו אתמול ע"י המשטרה בחשד לעבירות קבלת דבר במרמה והלבנת הון, עם תחילתה של החקירה הגלויה בעניינם

המעצרים ב'שובו בנים': המשטרה ניצחה בערר
פלאש 90

לפני זמן קצר, קיבל משפט המחוזי בירושלים את ערר המשטרה והאריך את מעצרם של החשודים ב 3 ימים, זאת לאחר ששוחררו אמש בתנאים ע"י בית משפט השלום בירושלים.

זאת בהמשך להודעת המשטרה מאמש (שני), בדבר פשיטה בשעות הבוקר המוקדמות על בתיהם של 6 חשודים בירושלים ומעצרם לחקירה במשטרה.

במקביל המשיכו חוקרי המשטרה לפעול בשטח וערכו חיפוש נוסף במשרדיה של עמותה הפועלת בעיר, בה נתפסו ראיות וממצאים נוספים.

כזכור, בית משפט השלום בירושלים דחה את בקשת המשטרה להאריך בשבעה ימים את מעצרם של חמישה מתוך ששת החשודים שנעצרו לפנות בוקר, תלמידי הרב ברלנד מקהילת 'שובו בנים', בחשד שהיו מעורבים בקבלת דבר במרמה, הלבנת הון ועוד, כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים'.

מדובר בחקירה שהתנהלה באופן סמוי במשטרה מאז ינואר 2019, כאשר במהלך הזמן הזה חוקרי הימ"ר נדרשו להוכיח היקף דפוס פעולה פלילי. מאז, התקבלו מספר תלונות שעיבו את תיק החקירה, ולטענת המשטרה, "הראו למעשה על דפוס פעולה שחיזק חשד והביא לפעולה שדורשת זמן וניתוח גורמים נוספים ואנשי מקצוע שהשתתפו במבצע".

החוקר רס"מ אסף דהאן אמר בדיון שנערך בבית משפט השלום בירושלים, כי מדובר בפרשייה רבת היקף עם מספר רב של מעורבים בהיקפים גדולים של כסף. במהלך החיפושים בבתי החשודים, נתפס כסף והמחאות כספיות, אך מהפרטים שנמסרו ל'בחדרי חרדים' עולה כי לא מדובר בסכומים משמעותיים.

"מדובר למעשה בקהילה של מספר מעורבים אשר מקורבים לרב ברלנד, אמר החוקר לשופט, והציג מספר אירועים שבהם קיבלו לכאורה החשודים כסף, תוך הבטחות שווא ועושק. "עד כה נאסף חומר רב כלפי המשיבים. חלק מהמשיבים שומרים על זכות השתיקה ולא משתפים פעולה בחקירה, מדובר במבצע ברמה מחוזית שבמהלכו נחקרו כמה משיבים שנחקרו חקירה ראשונית, החשש לשיבוש הליכי חקירה ממשי פה. מה גם שמהתיקים שהצגתי ניתן ללמוד על מסוכנות מאוד גבוהה מעצם הטעיית הציבור, עושק וכן התחכום" אמר.

עו"ד כרמלי שמייצג חלק מהחשודים אמר כי "מהבקשה עולה ריח קשה של מעצר שכל מטרתו היא להלחיץ מי מהחשודים או לגרום לו לומר דברים שהמשטרה רוצה בהם עקב חוסר יכולתם לקדם חקירה מזה חודשים ארוכים למקומות אליהם היא מצפה להוביל את החקירה ולא מצליחה".

בתום הדיון המשטרה הסכימה לשחרר את אחד החשודים עקב מצבו הפיזי, אך דרשו להאריך את מעצרם של יתר החשודים. השופט דב פלוק אמר "שוכנעתי כי קיים חשד סביר שהמשיבים ביצעו את העבירות המיוחסות להם". למרות זאת, לא השתכנע כי הם חייבים להישאר מאחורי סורג ובריח והחליט לשחררם בתנאים מגבילים הכוללים מעצר בית עד ליום ראשון הבא, "ניתן למלא את מטרת המעצר של מניעת שיבוש וסיכון גם באמצעות חלופה" אמר.

שובו בנים הרב אליעזר ברלנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד