כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

גם נתניהו בא • שבוע הקאמבק של אריה דרעי • צפו

נתניהו ורעייתו התייצבו, יחד עם נתן אשל, לנחם בבית דרעי • שרי רוט מסכמת שבוע עמוס מנחמים, שעשוי לסמל קאמבק פוליטי מזהיר של אריה דרעי • וכיצד גמל דרעי האב לבנו?

נתניהו מנחם
נתניהו מנחם



בצהרי יום שישי, לקראת סיומו של שבוע האבל בבית משפחת דרעי, הגיע אל ביתו של אריה דרעי, ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, כשהוא מלווה ברעייתו שרה, בכדי לנחם את הפוליטיקאי לשעבר, ועוד רגע קט - בהווה ובעתיד.



השיחה קלחה, והייתה ידידותית. המנחמים שוחחו עם המנוחם על נושא אקטואלי: הקושי בטיפול בהורים מבוגרים, תוך התמודדות עם הקשיים. שרה סיפרה על הטיפול המסור שלה באביה, ביבי סיפר על ההתמודדות העכשווית עם אביו, ואריה סיפר על התמודדותו במהלך השנים בהן היה אביו חולה.

בהמשך סיפר נתניהו על תולדות משפחתו, 'הליטאית', בוילנא. "עוד יחטפו אותך ליהדות התורה", התלוצץ דרעי. ביבי המשיך וסיפר על חמיו ועל הקשר האמיץ שלו למסורת, ועל כך שילדיו שלו ממשיכים את המסורת המשפחתית המפוארת.

אריה סיפר על ילדותו בבת ים, על העוני ועל הדחק, ועל כך שלו ולאחיו הייתה... בר מצווה משותפת, זאת למרות הפרש הגילאים ביניהם - שנה וחצי. היו אלו תקופות של מחסור, אמר.

לפני שנפרדו התחבקו השנים, ראש ממשלת ישראל והאיש המיועד לשוב בקאמבק אדיר אל הפוליטיקה הישראלית-חרדית.

שבוע הקאמבק

אין ספק שהיה זה אחד מהשבועות היותר מתוקשרים בחייו של אריה דרעי. ועם כל העצב והצער על פטירת אבי המשפחה, רבי אליהו ז"ל, אין ספק שהשבוע הזה יירשם בתולדותיו כשבוע הקאמבק הגדול שלו, תהא דרכו הפוליטית אשר תהא: מפלגה עצמאית בראשותו או הצטרפות לתנועת ש"ס.

אל ראש הממשלה ורעייתו נלווה גם מנהל לשכת ראש הממשלה לשעבר, נתן אשל, שידע ימים יפים מול אריה בפרט, ובלשכה בכלל, עד שאולץ לפרוש בנסיבות מצערות, לפחות כפי שמגדירים זאת הפוליטיקאים החרדיים.

הייתי שם אמש, יחד עם דוד, העורך הראשי של אתר 'בחדרי חרדים'. ראיתי את אוהל המנחמים הגדול שהיה מלא מפה לפה בכל יום, כמעט בכל שעה, וקשה היה שלא להתרשם. היו שם כל המי ומי: רבנים, ראשי ישיבות, אדמו"רים, אישי ציבור, שרים, חברי כנסת (בהווה ובעבר), ראשי ערים, שגרירים, עיתונאים. והיום - גם ראש הממשלה.

כל מי שמכיר את אריה דרעי, הרגיש צורך לבוא ולנחמו.

עוד בנושא:
בעל מידות טובות • רבי אליהו דרעי ז"ל
הגר"ע יוסף יצא ללוות ולהספיד את אביו של דרעי
הגר"ע בהלווית דרעי: "זכה להניח בנים כאלה"
מכל קצוות הקשת: אישי ציבור מנחמים את דרעי • צפו
אלי ישי הגיע לנחם את אריה דרעי • גלריה ווידאו
יביע אומר • ב'יחווה דעת' ספדו לרב אליהו דרעי ז"ל
האם דרעי וליצמן ישכינו שלום בין באיאן לגר"ש עמאר?

לעיתים נדמה, וכבר כתבתי זאת, כי כאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ. עוד ספר בגנותו, עוד כתבה נגדו, עוד מאמר, עוד אמירה - כל אלו ביקשו אולי לקלל, אך נמצאו מברכים. העם ממשיך לאהוב אותו.

השבוע התברר שגם הקודקודים.

היה זה דרעי שהקפיד להביא את אביו לכל אירוע, פוליטי ושאינו כזה, להושיבו ב'מזרח' ולהפגיש אותו עם שועי עולם. 'אבא' היה בשבילו סמל ודמות להערצה.

השבוע, עם כל הצער שבלב, אולי השיב לו אביו טובה תחת הכבוד הרב בו כיבדו בחייו.






























אריה דרעי בנימין נתניהו אליהו דרעי שרה נתניהו נתן אשל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד