י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
פרסום ראשון • "מפחד ששיקרו אותי"

אירוע סיום הש"ס: צוות מיוחד בדק האם אצטדיון טדי שומר שבת

הדרמה סביב המקום בו יערך סיום הש"ס המרכזי המשותף לכלל הסיעות החרדיות - בעיצומה. ל'בחדרי חרדים' נודע, כי התנהלו מגעים לשכירת האצטדיון הירושלמי 'טדי' לאירוע ולצורך כך אף נשלחה ועדה מיוחדת כדי לבדוק את המקום • "היו משחקים שהתחילו אחרי כניסת השבת"

אירוע סיום הש"ס: צוות מיוחד בדק האם אצטדיון טדי שומר שבת
אצטדיון טדי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרסום ראשון: לקראת קיומו של אירוע סיום הש"ס המשותף לכל הסיעות החרדיות, וכפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', קיימים קשיים בירוקרטיים בנוגע למיקומו של האירוע המתוכנן. 'בית רבן' הסמוך ליבנה לא מתאים מבחינת מקומות הישיבה ואישורי ההנדסה.

בימים האחרונים התנהלו מגעים בין נציגי הוועדה המתכננת לבין חברת 'אריאל' הממונה על אצטדיון 'טדי' כדי לשכור את המקום לטובת קיום האירוע, אלא שאז התעוררה בעיה של חילולי השבת במקום. בחברה המנהלת את האצטדיון אמרו כי לא מתקיימים במקום משחקי כדורגל בשבת.

בעקבות כך, ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הופעל צוות בדיקה מיוחד בו היו חברים מזכיר הוועדה לשמירת השבת הרב יצחק גולדקנופף, חבר מועצת העיר ירושלים יוחנן וויצמן ונציג ש"ס בעיריית ירושלים רוני דהן, שהחלו בתכתובת מיילים שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים'. התכתובת תחת הכותרת "מפחד ששיקרו אותי".

יוחנן ויצמן, נציג חסידות גור עשה מעט שיעורי בית ואז כתב לחברים הנוספים: "לא מבין בכדורגל. משיחה עם חבר מועצה חילוני נראה שכמעט ואין מצב שמשחק אורך פחות משעתיים", חבר המועצה טען, כי בחודש האחרון היו משחקים שהתחילו בכניסת השבת.

המייל הנוכחי נשלח ביום שישי, וכבר באותו ערב, לאחר סעודה השבת צעד חבר המועצה רגלית עד לשכונת מלחה (כשעה הליכה) כדי לעקוב מקרוב, ובסיום השבת הוא דיווח לצוות, "המשחק נגמר בין 16:50 ל16:55", לטענת ויצמן "מגרש החניה היה מלא גם באוטובוסים שהגיעו מחוץ לעיר".

ויצמן ציין עוד, כי "מלבד זאת יש מרכז ספורט עירוני במבנה האצטדיון שהיה פתוח ומשיחה עם אזרחים בחוץ נאמר לנו שפתוח עד 20:00 זאת בניגוד למה שהתחייבו לנו בקדנציה הקודמת שכל אזורי הספח סגורים בשבת".

ויצמן ציין כי גם בשבת הקרובה צפויו להתקיים באצטדיון משחק שייתכן ויחרוג אל תוך השבת.

בעקבות כך, בצוות קבעו כי צריך לעלות את הדיון בפני גדולי ישראל: "כיוון שההחלטה היא ברמה של גדולי ישראל" נכתב כי צריך לשאול בפניהם "מה לעשות אם אתר אומר מהיום 'אשמור שבת' וזאת לצורך אירוע שהוא מעוניין בי - כמובן שיש צדדים לכאן או לכאן".

בצוות הציעו לחברה 'אריאל' לחתום על מסמך שלא יתפרסם ויונח אצל הוועדה למען השבת בן הם יתחייבו במסמך רשמי כי הם ישמרו שבת כדי לאפשר את קיום האירוע - אלא שהדבר לא יצא לפועל ובכך ירדה מעשית האפשרות כי האירוע יתקיים באצטדיון 'טדי'.

סיום הש"ס אצטדיון טדי יצחק גולדקנופף יוחנן ויצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד