ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מומחים יבחנו מצבה

ביהמ"ש העליון דחה את ערעורה של לייפר

מלכה לייפר ערערה לבית המשפט העליון על ההחלטה למנות פאנל מומחים פסיכיאטרים שייבחנו את מצבה ויכריעו בנוגע להסגרתה לאוסטרליה. ביהמ"ש עליון דחה את בקשה • "בנסיבות אלו, קשה שלא למצוא ספק באשר למצבה הנפשי של העוררת"

ביהמ"ש העליון דחה את ערעורה של לייפר
לייפר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

‏בית המשפט העליון דחה את ערעורה של מלכה לייפר, על החלטת בית המשפט המחוזי למנות פאנל מומחים פסיכיאטריים לבחינת מצבה הנפשי.

השופט דוד מניץ מבית משפט העליון קבע, כי "דין הערר להידחות". הוא נימק זאת בכך שלייפר היא זו שעמדה על הפסקת הליכי ההסגרה, כך שאין לקבל את טענותיה כי בית המשפט לא רשאי היה להורות על ביצוע בדיקה פסיכיאטרית נוספת, בדרך בה הוא מוצא לנכון.

"בית המשפט המחוזי סבר כאמור כי בענייננו נותר ספק המצדיק קיום בירור נוסף באשר למצבה הנפשי של העוררת, ועל כן הורה על מינוי פאנל מומחים" אמר השופט.

"לא ניתן לקבל את הטענה כי הרושם העולה מנימוקיו של בית המשפט שפורטו במסגרת ההחלטה אינו עולה בקנה אחד עם המסקנה כי נותר ספק כלשהו הטעון בירור. קיומן של ספקות, התחבטויות, התלבטויות וכיוצא באלה המצדיקות לדעת בית המשפט בירור נוסף אינן חייבות לבוא לידי ביטוי בכל שלב במסגרת הכרעתו" אמר השופט.

"זאת על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בהכרעה עובדתית ומשפטית סבוכה באשר למצבה הנפשי של העוררת, בהינתן הפערים המשמעותיים בין חוות דעת סותרות שהוגשו. נדמה כי במצב הדברים הקיים, בנסיבות אלו, אף קשה שלא למצוא "ספק" באשר למצבה הנפשי של העוררת" הוסיף.

בשולי הדברים הוסיף השופט, כי לייפר טענה שאין מקום להמשיך ולברר את מצבה הנפשי, נוכח העובדה שמדובר בבקשה לחידוש הליכי הסגרה לאחר שכבר הופסקו ההליכים משנמצא כי היא לא כשירה לעמוד בהם: "הפסקת הליכים אינה בלתי הפיכה. עם שיפור במצבו של המועמד להסגרה עניינו נבחן מחדש על כל הכרוך בכך. קל וחומר במקרה זה שבו עומדת על הפרק שאלת ההתחזות.

ארגון JCW, שמלווה את הנפגעות, מסר בתגובה: "אומנם קשה לנו עם הסחבת המרובה אך אנו שמחים שבית משפט העליון דחה את טענות לייפר נגד פאנל המומחים ואימץ את החלטת בית משפט המחוזי בעניין. אנו מקווים כי החלטת פאנל המומחים תאשר את טענותינו בדבר כשירותה של לייפר, תקרב את הסגרתה לאוסטרליה, ותסלול את הדרך לצדק עבור הנפגעות".

עורכי הדין טל גבאי ויהודה פריד מסרו: "לאחר אין סוף בדיקות ואשפוזים בהן נבדקה מרשתנו מכל זווית אפשרית, כאשר בפני בית המשפט אשר דן בתיק ההסגרה עומדים כלל הנתונים הרלוונטיים, בשלה העת להכריע ולסיים את התיק מבלי להידרש לחוות דעת נוספת בדמות פאנל מומחים. משמעות ההחלטה היא הארכה למועד בלתי ידוע של ההליכים באופן שיצור סבל רב למרשתנו הנמצאת במצב נפשי חמור ומטופלת בתרופות פסיכוטיות מסכנות חיים. נלמד את ההחלטה ונפעל בהמשך על פי הכלים העומדים לנו בחוק".

מלכה לייפר בית המשפט העליון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד