י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לאחר הפוגרום המזעזע

פגישת פיוס: ראש ישיבת ויז'ניץ נפגש עם ראש ישיבת 'נחלת דן'

פרסום ראשון: יממה לאחר הפוגרום הקשה שבצעו בחורי ישיבת מרכז חסידי ויז'ניץ בישיבה הספרדית 'נחלת דן' בבני ברק, נפגשו ראשי הישיבה משני הצדדים במטרה להתפייס ולהמשיך הלאה מבלי מריבות ותככים 'בחדרי חרדים' חושף את דבר הפגישה • בין היתר סוכמו גם תנאי הפיצוי

פגישת פיוס: ראש ישיבת ויז'ניץ נפגש עם ראש ישיבת 'נחלת דן'
הרב נויפלד והרב וייס צילום: באדיבות המצלם

פרסום ראשון: לאחר הפוגרום שביצעו בחורי ישיבת 'ישועות משה' של מרכז חסידי ויז'ניץ בישיבת 'נחלת דן' בבני ברק, תוך השחתה של רכוש, נפגשו היום (שלישי) ראש ישיבת 'ישועות משה' הגאון רבי יוקל וייס עם ראש ישיבת 'נחלת דן' הגאון רבי איתמר נויפלד.

הפגישה התקיימה בבני ברק במשך למעלה משעתיים ובמהלכה סוכם על הרגעת הרוחות בין הניצים תוך כדי כבוד הדדי, בנוסף סוכם גם על דבר הזקת הרכוש וצורת התשלום בין הצדדים. 

מי שתיווך את הפגישה היה הרב מוטי פאלי שסבו ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין עומד בנשיאות הישיבה השייכת לרשת הישיבות של 'בית מדרש עליון' בראשות הגאון רבי ירחמיאל אונגרישר.

את דבר קיום הפגישה ומיקומה ארגן הרב ישראל ריאני שעמד בקשר עם השר דרעי שכל העת דאג לפשר בין הצדדים ולהגיע לעמק השווה. 

כזכור, אתמול בלילה נכנסו בחורי ישיבת ויז'ניץ לתוככי הישיבה הסמוכה וביצעו פוגרום מזעזע שתועד במצלמות האבטחה וזאת בתגובה שלהם להתנכלות הבחורים ופגיעה ברבם. 

היום בצהריים בהוראת השר אריה דרעי הגיעו למקום סגן ראש עיריית בני ברק אליהו דדון, ח"כ מלכיאלי, פעיל השטח אבשלום אוחיון, וחברי המועצה יעקב זכריהו ואליהו בן ששון שחיזקו את הבחורים והישיבה במטרה לדאוג להם אחר הפוגרום.

כזכור, אמש נכנסו בחורי הישיבה 'ישועות משה' ויז'ניץ וביצעו הרס ופוגרום מזעזע בישיבה הספרדית 'נחלת דן' הסמוכה לישיבתם, במרכז חסידי ויז'ניץ טענו כי הבחורים פגעו ברבם ומנגד בישיבה טענו כי הם סובלים מרעש עד השעות המאוחרות.

כך או כך, הסיבות אינן מצדיקות פוגרום ונזקים בשווי של עשרות אלפי שקלים וכולם מקווים שבקרוב יגיעו המוסדות לעמק השווה. 

בנוסף, שוטרי משטרת ישראל הגיעו למקום ופתחו בבדיקת נסיבות האירוע. והוציאו הודעה כי "משטרת ישראל רואה בחומרה כל אירוע אלימות ומעשה בריונות ותפעל למיצוי בדיקת נסיבות האירוע עד תום".

מרכז חסידי ויז'ניץ ישיבת נחלת דן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד