י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

דיסקין על נתניהו וברק: משיחיים • מקורבים: מתוסכל

יובל דיסקין, ראש השב"כ לשעבר, תקף בחריפות את נתניהו וברק 'המשיחיים' • "יוצרים מצג שווא שאם ישראל תתקוף, לא תהיה לאיראן פצצה גרעינית" • מקורביהם: "ברוך הבא לפוליטיקה. דיסקין מתוסכל שתפקידו לא הוארך" • שמחון: "דיסקין כשל כראש השב"כ בנושא שליט"

יובל דיסקין. צילום: פלאש 90
יובל דיסקין. צילום: פלאש 90

לאחר שראש המוסד לשעבר, מאיר דגן, תקף את מדיניות הממשלה, מצטרף אליו בסוף השבוע האחרון גם ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין.

דיסקין התבטא באופן חמור נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אהוד ברק, ואמר: "אני מאוד לא מאמין במנהיגות שמקבלת החלטות מתוך תחושת משיחיות. זה ממגדלי אקירוב והשני מקיסריה - הם נראים לכם משיחים?"

דיסקין, שהשתתף בפורום 'מאג'די' בכפר סבא, נשאל לגבי הנושא ה'חם' של תקיפה באיראן, וענה: "לציבור מייצרים פה מצג שווא בנושא, וזה מה שמטריד אותי. יוצרים כביכול תחושה שאם מדינת ישראל לא תפעל, אז לאיראן תהיה פצצה גרעינית. בחלק הזה של המשפט יש כנראה גרעין מבוסס של אמת, אבל החלק השני של המשפט - שבו פונים לציבור - ואומרים לו שאם מדינת ישראל תפעל לא תהיה פצצה גרעינית - זה החלק הלא נכון במשפט".

מקורבו של ברק, השר שלום שמחון, היה מהראשונים להגיב לדברים: "דבריו הבוטים של דיסקין מעידים בעיקר על האיש עצמו. אם דיסקין כל כך מודאג ממנהיגותם של נתניהו וברק, מדוע לא התפטר מראשות השב"כ? שר הביטחון אהוד ברק אינו זקוק לציונים של דיסקין, שבתסכולו ובמר ליבו משמיץ ומנבל את פיו.

"היום ברור יותר מתמיד שחוק הצינון חשוב ביותר, כדי לבחון את אנשי הביטחון לפני כניסתם למערכת הפוליטית. דיסקין כשל בשיקול דעת לקוי, אשר בעטיו שליט נרקב שנים בכלא וישראל שילמה מחיר יקר. מי שלא ידע לייעץ לממשלה בנושא שבויים אל יתהדר ביכולתו לייעץ לעם ישראל בנושא קיומי כמו הגרעין האירני".

מקורביהם של נתניהו הגיבו גם הם הערב, וטענו כי דבריו של דיסקיו נובעים מתסכול לאחר שכהונתו בראשות השב"כ לא הוארכה.

מקורב נוסף לשר הביטחון הגיב: "אני מברך את דיסקין על כניסתו לחיים הפוליטיים".
דיסקין שב נתניהו ברק התקפה פוליטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד