י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ההתנצלות והפגישה ב'עזר מציון'

מאחורי הקלעים: כך הביא דרעי לפתרון בין החסידות לישיבה

הפוגרום וההשחתה בישיבת 'נחלת דן' בבני ברק. ל'בחדרי חרדים' נודע כי מי שפעל מאחורי הקלעים להרגעת הרוחות ולמניעת ההסלמה, הוא לא אחר מאשר יו"ר ש"ס אריה דרעי שדאג בעצמו להושיב את הצדדים בחדר אחד עד שיישרו את ההדורים

מאחורי הקלעים: כך הביא דרעי לפתרון בין החסידות לישיבה
אריה דרעי צילום: פלאש 90

פרסום ראשון: לאחר הפוגרום שביצעו בחורי ישיבת 'ישועות משה' של מרכז חסידי ויז'ניץ בישיבת 'נחלת דן' בבני ברק תוך השחתה של רכוש, השר אריה דרעי התערב באופן אישי והביא לפתרון המשבר.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי השר אריה דרעי שהורה על קיום העצרת מתוך הבנה שציבור בני תורה ספרדים מצפים לקבל גב בעתות משבר שכאלה, נכנס לעובי הקורה ודרש מחסידות ויז'ניץ להתנצל בפני בחורי הישיבה הספרדית 'נחלת דן' ואף לשלם להם פיצויים.

לבקשת ולאור התערבות אריה דרעי וחרף משבר האמון הקיים בין חסידות ויז'ניץ לישיבת 'נחלת דן', דרעי דאג לפגישה של שני הצדדים במקום ניטרלי בחדר הישיבות של הרב חנניה צ'ולק בבניין ארגון 'עזר מציון' בבני ברק.

בפגישה הביעו ראש ישיבת ויז'ניץ הרב יוקל וייס את הכאב הגדול שהם חשים נוכח הפגיעה בכבוד האדמו"ר, ראשי ישיבת 'נחלת דן' הראו וסיפרו על הנזקים הגדולים בנפש וברכוש, ואט אט כאשר צילו של אריה דרעי שביקש שהפגישה תוביל למניעת חילול השם ומעצרם הצפוי של בחורי ישיבת ויז'ניץ, הצליחו הצדדים להגיע להסכם.

לאור ההסכמות, הורה אריה דרעי לח"כ מיכאל מלכיאלי ואיש השטח אבשלום אוחיון יחד עם נציגי ש"ס בעירייה אליהו דדון, יעקב זכריהו וישראל בן ששון להיפגש מחר (רביעי) עם ראשי ישיבת ויז'ניץ בכדי לתקף את ההסכם ולהרגיע את הרוחות.

יצויין כי בחסידות ציינו את הערכתם לשר אריה דרעי, אשר פעל כל העת באחריות גדולה לשלומם של בחורי ישיבת 'נחלת דן' בנפש וברכוש, לצד דאגתו שלא יתחלל שם שמים במעצר סיטונאי של בחורי ישיבת ויז'ניץ שנראו במצלמות האבטחה.

מאחורי הקלעים אריה דרעי ישיבת נחלת דן ישיבת ישועות משה ויז'ניץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד