י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

לראשונה בישראל: אספקת תרופות מרשם ומוצרי בית מרקחת עד הבית בעלות סימלית

לאחר שהיתה הקופה הראשונה שהשיקה בהצלחה את שירות "רופא אישי בווידיאו", 'לאומית שירותי בריאות' ממשיכה להוביל את תחום שירותי הרפואה בדיגיטל ומשיקה בשיתוף בלה און ליין מקבוצת רקח ורשת Be מקבוצת שופרסל, אספקת תרופות מרשם ומוצרי בית מרקחת עד הבית

לראשונה בישראל: אספקת תרופות מרשם ומוצרי בית מרקחת עד הבית בעלות סימלית
תרופות עד הבית צילום: יח"צ

אספקת תרופות מרשם עד בית הלקוח - פתרון שהיה נראה עד כה כבלתי ישים  הופך החל מהשבוע למציאות שתקל על חייהם של חולים רבים ברחבי הארץ. המהלך החדשני המציע שירותי אספקת תרופות מרשם עד בית הלקוח, יצא לפועל באמצעות שיתוף פעולה שנרקם בין לאומית שירותי בריאות ורשת Be מקבוצת שופרסל.

 

חשוב לציין כי משרד הבריאות הסדיר כבר בשנת 2008, את נושא המכירה המקוונת ומשלוח תרופות מבית המרקחת לבית הלקוח, אך 'לאומית שירותי בריאות' אשר חרטה על דיגלה להיות קופת החולים הדיגיטלית החדשנית ביותר, הינה הקופה הראשונה אשר לקחה על עצמה לספק את השירות  הייחודי למבוטחיה.

 

רק לקוחות לאומית מזמינים ומקבלים תרופות מרשם עד לפתח ביתם.

תרופות עד הבית - היתרונות ללקוח:

  1. קבלת תרופות מרשם מבלי לצאת מהבית
  2. ביטול הצורך, ובזבוז הזמן, בהמתנה בתור בבית המרקחת
  3. התרופות במחיר זהה לבית מרקחת קופה
  4. תשאול וייעוץ רוקחי דיגיטלי וטלפוני
  5. מחיר משלוח של 9 ₪ בלבד

 תרופות עד הבית - היתרונות לקופה:

  1. הורדת עומסים בבתי המרקחת של הקופה
  2. בידול ושיפור השירות למטופל
  3. לאומית בחזית שירותי רפואה דיגיטליים בארץ ובעולם
  4. הובלת שוק הבריאות

השקת השירות החדש תהיה מדורגת ובמהלכה יסופקו השירותים ללקוחות לאומית תושבי הדרום. בתום התקופה הראשונית, יורחב השירות בהדרגה גם ליתר חלקי הארץ.

יש לציין כי לאחרונה רכשה רשת Be מקבוצת שופרסל 51% ממניותיה של חברת 'בלה און ליין בע"מ', אשר זכתה במכרז של לאומית לאספקת תרופות עד הבית. החברה עוסקת בשיווק ומכירה באמצעות אתר אינטרנט של מוצרי קוסמטיקה, מוצרי נוחות וטואלטיקה, תוספי מזון ותרופות עד בית הלקוח.  

ניסים אלון, מנכ"ל לאומית שירותי בריאות: אני גאה לעמוד כאן היום ולבשר על ההשקה של המהלך פורץ הדרך והראשוני מסוגו בישראל של אספקת תרופות מרשם עד הבית. כשהחלטנו לפני עשור שלאומית תהיה הקופה הדיגיטלית הראשונה בישראל, זה היה החזון שאליו כיוונה לאומית, ואספקת תרופות מרשם עד הבית מהווה מבחינתנו סגירת מעגל בהספקת שירות דיגיטלי למטופל, החל מהתכתבות עם הרופא האישי, ביקור באמצעות הווידאו אצל הרופא האישי, דרך הזמנת התרופות באתר או באפליקציה וכלה באספקת התרופות עד הבית על-ידי חברת Be.

" די להביט בסל המוצרים הנוכחי שלנו כדי להבין את המהפכה הדיגיטלית שכבר נעשתה וזו עדות חד משמעית להצלחתה היא כמות השימושים ההולכים וגדלים של לקוחותינו בשירותים אלה.  כל אלו ועוד מעמידים את לאומית בחזית העולמית של ארגוני הבריאות והכי מתקדמים בקרב קופות החולים בישראל  מהבחינה הדיגיטלית".

מר אורי וטרמן, מנכ"ל Be: "ברור לנו שהעתיד נמצא בשילוב של מסחר מקוון מוביל ופורץ דרך עם סניפים המייצרים חוויית קניה וערך מוסף. בתי המרקחת המהווים עוגן אסטרטגי בכל חנות יהוו עוגן אסטרטגי גם בערוצים המקוונים. אני מברך את לאומית על הראשוניות ושמח על שיתוף הפעולה שיסייע רבות ללקוחות לאומית".

מנכ"ל 'בלה און ליין' מר שי אלמוג: "אני מברך את הנהלת לאומית על המהלך החדשני ופורץ הדרך אשר יביא לשדרוג משמעותי ברמת השירותים שנותנת לאומית ללקוחותיה. כשהקמנו את חברת בלה שמפעילה את אתר bela.co.il החזון היה לספק ללקוחות תרופות מרשם עד הבית ולא רק שמפו וחיתולים. היום יותר מתמיד השירות נדרש מאחר והוא ישפר משמעותית את איכות השירות ללקוחות ויקל על העומס הרב שיש היום על הרוקחים בבתי המרקחת בכל רחבי הארץ. מרגש לראות את החלום קורם עור וגידים".

מחזון למציאות

מנכ"ל לאומית הרחיב בדבריו על המהפכה הדיגיטלית המואצת העוברת על לאומית בשנים האחרונות, במסגרתה לאומית נמצאת כיום בחוד החנית של ארגוני הבריאות בישראל בכלל ובקרב קופות החולים בפרט בנושא בריאות דיגיטלית.

כבר כיום  65% מהמבוטחים של הקופה משתמשים בשירותי הדיגיטל שלנו. מבחינתנו מדובר בהצלחה גדולה מאוד שבהחלט עומדת בציפיות שלנו.

במסגרת החזון כבר הפכו 11% מביקורי הרופאים בקופה לביקורים דיגיטליים, אשר חוסכים ללקוחות זמן רב של ביקורים בסניפים. השירות הדיגיטלי משפר את שביעות רצון הלקוחות ומפחית את העומסים בסניפים. יכולת בחירת ערוץ השירות והעלאת הזמינות לקשר עם הרופא האישי הם בסיס ההצלחה, לצד פיתוחים לממשק ידידותי ביותר למשתמשים.

מעבר לכך, באפליקציה מוצעים היום עשרות שירותים שחוסכים זמן רב ללקוחות ומאפשרים קבלת שירות מכל מקום בגלובוס ובזמינות גבוהה. לדוגמא:  החזרים כספיים תוך 5 ימי עבודה,  זאת ועוד:  שיחה עם הרופא האישי בווידאו, התכתבות עם הרופא האישי שלי, זימון תורים, חידוש וקבלת מרשמים לתרופות, תוצאות בדיקות מעבדה עם הסבר והשוואה בין חמש בדיקות הדם האחרונות של המבוטח, המלצות רפואיות, הפקה עצמית של  טופס 17 כאשר יש הפנית רופא, העתקי מסמכים רפואיים, היסטוריה רפואית ושירות ללא כרטיס מגנטי. בקרוב נשלב בלאומית את מכשירי הבדיקה מרחוק המאפשרים לבצע בדיקות נפוצות, כמו בדיקות לב, ריאות, גרון, אוזניים, משטח הבטן והעור, מד דופק ומד חום.

כאמור, שירות משלוחי התרופות עד לבית הלקוח מהווה סגירת  מעגל שירותי דיגיטלי עבור מבוטחי לאומית - אנו קוראים לזה משולש הברזל- התקשרות דיגיטלית בין המטופל לרופא, הרופא רושם תרופות / הפניות בחתימה דיגיטלית והתרופות מגיעות אל המבוטח הביתה. אנו עושים הכל על-מנת להגשים את חזוננו להפוך את לאומית שירותי בריאות לקופה הראשונה בישראל שהינה דיגיטלית ב-100 אחוז".

לאומית שירותי בריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד