ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
"מתעתעים בכוחות הביטחון"

תיעוד מחריד: מעל 100 קברים רוססו בצלב קרס

צרפת מזועזעת ממקרה אנטישמי שהתרחש בבית העלמין היהודי הסמוך לעיר שטרסבורג, בה חיים לא מעט יהודים | המשטרה סגרה את המקום למבקרים ולתקשורת בכדי לאסוף ממצאים שאולי יובילו לפושעים | היום יגיע שר הפנים הצרפתי כדי לראות מקרוב ולהזדהות עם הקהילה היהודית

תיעוד מחריד: מעל 100 קברים רוססו בצלב קרס
ריסוס צלבי קרס על גבי קברים יהודיים בצרפת צילום: אלי איטקין

יותר ממאה מצבות חוללו בבית קברות יהודי סמוך לעיירת הגבול שטרסבורג, צרפת.

בהצהרה שמסרו חברי מועצה, נאמר כי סמלים אנטישמיים, כולל צלבי קרס, רוססו על לפחות 107 קברים יהודיים בתוך בית קברות שנמצא בווסטהופן, לא הרחק מהעיר שטרסבורג.

בהצהרה נאמר כי "האירוע הנוכחי מגיע לאחר שנמצאו כתובות גרפיטי אנטישמיים בעיירה שאפהאוס-סור-זורן". הנמצאת כעשרים קילומטרים מבית הקברות.

"אנו מגנים בחריפות את המעשים האנטישמיים הנוראים האלה, אשר שוב מתרחשים אצלנו, ומביעים את תמיכתנו הגדולה בקהילה היהודית", כך אמר נציג המחוז ז'אן-לוק מרקס לתקשורת המקומית.

על פי סוכנות הידיעות הצרפתית AFP, בית הקברות בשאפהאוס-סור-זורן מאכלס כ-700 קברים יהודיים. האזור מתמודד מזה מספר חודשים עם גידול בגרפיטי אנטישמי, גזעני וכן ונדליזם.

כזכור, במהלך השנה האחרונה חולל בית העלמין בהרלסהיים וכעבור כמה חודשים חולל בית העלמין בכפר קווצנהיים, כעשרה ק"מ משטרסבורג ועל כמאה מצבות רוססו כתובות נאצה וצלבי קרס.

צלבי קרס רוססו גם על האנדרטה לזכר קורבנות השואה. על אחת המצבות רוססה הכתובת; 'הזאבים השחורים'. כמה ימים לאחר חילול בית העלמין, כינסו כל המפלגות ברחבי צרפת עצרות עם בכיכרות המרכזיות בערים נגד האנטישמיות. העצרת המרכזית התקיימה בפאריס בהשתתפות ראש הממשלה מר אדוארד פיליפ.

ארגון הימין הקיצוני 'הזאבים השחורים' שככל הנראה אנשיו ביצעו גם את חילול ביה"ע בווסהופן היה פעיל מאוד בשנות ה-70 ובין היתר מיוחסות לאנשיו גם חילול מחנה ההשמדה שטרוטוף, שבו הומתו בתאי הגזים אלפי אסירים פוליטיים ובהם יהודים שהובאו במיוחד מאושוויץ על מנת להשתמש בהם לניסויי הריגה בתא הגזים וכמקור אספקה לחלקי גופות לבית הספר לרפואה של אוניברסיטת שטרסבורג.

מאז התגלתה הזוועה, סגרה המשטרה את בית העלמין למבקרים והתקשורת ובמקום אוספים אנשי המחלקה לזיהוי פלילי ממצאים, כאשר הבוקר (רביעי) צפוי לבקר בבית העלמין שר הפנים הצרפתי.

בתגובה לדברים אמר רבה של שטרסבורג חבר הועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה' הרה"ג רבי אברהם ווייל: "זהו חילול בית עלמין יהודי השלישי בתוך פחות משנה. הפושעים ככל הנראה מהימין הקיצוני ריססו לפני כשבוע כתובת לא ברורה על בית ספר יהודי, רק היום הבנו שכוונתם לחילול בית העלמין בווסטהופן. אנו מזועזעים ונחרדים, הם מתעתעים בכוחות הביטחון כאן ועליהם למצוא את הדרך למצות את הדין בנחישות נגד המבצעים השפלים".

חילול קברים צלבי קרס אנטישמיות בצרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד