י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"מוגזם, הוא ראוי לשבחים"

בעקבות הגינוי, הרב החרדי מאוים והוכרז עליו דין "רודף"

רב חרדי שהעיז לצאת נגד מפלגת הלייבור בגין ההתבטאויות האנטישמיות שהתרבו בקרב חבריה, קיבל מכתב מאיים ביידיש, שנכתב ככה"נ על ידי חרדים קיצוניים התומכים במפלגה הקיצונית האנטישמית: "כמה זמן עוד עלינו לשתוק? הגיע הזמן לצאת ולצרוח רודף", כך במכתב • הרב חושש ומפחד

בעקבות הגינוי, הרב החרדי מאוים והוכרז עליו דין "רודף"
שוטרים בריטיים צילום: pixabay

רב חרדי מותקף ומאוים על ידי אלמונים קיצוניים המשתייכים ככל הנראה לפלג הנטורי קרתא, כשלטענתם חל עליו דין "רודף", זאת לאחר שהופץ מכתב - עליו היה חתום ובו קרא להלחם באנטישמיות שפשתה בקרב מפלגת העבודה הבריטית.

הרב אברהם פינטר מסטמפורד היל לונדון, חבר מועצה לשעבר, מתח בחודש שעבר ביקורת על דיאן אבוט, חברת הפרלמנט ממחוז האקני נורת' וסטוק ניוינגטון, על כך ש"הייתה לגמרי לא בקשר עם המציאות" על האופן בו מרגישים יהודים במחוז שלה.

לדבריו, אסור היה לה "להשתמש בקהילה היהודית החרדית למען רווח פוליטי", לאחר שטענה כי חרדים לא היו שותפים לאותם דאגות באנטישמיות כמו ארגונים קהילתיים יהודיים כלליים.

המכתב, שנשלח בעילום שם, הופץ לחברי הקהילה החרדית וקורא לאנשים להתייחס אליו כאל "רודף". ככל הנראה את המכתב הפיצו הקיצוניים בקהילה החרדית, שתומכים במפלגת העבודה, וכועסים על הרב שיצא נגד המפלגה.

אתר ה"ג'ואיש כרוניקל" שפרסם את הידיעה על המכתב שהופץ נגד הרב, מציין לגולשיו. כי בהלכה, "רודף" הוא אחד ש"רודף" אחר אדם אחר לרצוח אותו. ואם ה"רודף" מתעלם מההתרעות כדי להפסיק את מה שהוא עושה, עוברי אורח חייבים להתערב כדי להרוג אותו.

המכתב נגד הרב נכתב ביידיש, ונאמר בו, כי: "יהודי מסוים המציג את עצמו כפעיל מקהילה היהודית בסטמפורד היל, היה עסוק במהלך השבועות האחרונים להפריע להנהגה הבכירה של מפלגת הלייבור בניגוד לרצונם של רבני קהילתנו".

עוד נאמר במכתב נגד הרב. "הוא עושה את כל זה בשם הקהילה שלנו, כמה זמן עוד עלינו לשתוק? הגיע הזמן לצאת ולצרוח רודף", במכתב נאמר שהוא נערך "בהוראת רבנינו המובילים מכאן בעיר זו ומחוצה לה".

המכתב מזהיר את הרב, "אם הפעיל הזה לא יפסיק את פעילותו בימים הקרובים, תיפתח נגדו פעולה גדולה שתבלוט בעיתונות בבריטניה".

דובר מפלגת העבודה הבריטית אמר לאתר "ג'ואיש כרוניקל": "אף אחד לא צריך להתמודד עם איומים או הפחדה בגין חשש לגזענות". הרב פינטר הגיב על המכתב ואמר שהוא מרגיש מאוד "לבד" ו"הוא נמנע מללכת למקומות מסוימים" מתוך פחד.

הוא הוסיף כי הוא הרגיש שזה חלק ממסע הטרדות נרחב יותר נגדו, בגלל שדיבר על נושא האנטישמיות הגואה במפלגת העבודה.

הרב הרשל גליק, יו"ר ארגון 'השומרים' בסטמפורד היל, אמר כי המכתב היה "מוגזם, וזה לגמרי לא בסדר לבצע פעילות כזו. הרב פינטר הוא מסור מאד לקהילה המקומית ונתן תמיכה לקהילה בשנותיו בתפקיד כחבר מועצה והדבר היחיד שהוא ראוי לו, הוא שבחים".

הוא ביקש ממי שיש לו מידע על כותב המכתב המאיים ברצח, שיודיע ​​לארגון השומרים או למשטרה.

נטורי קרתא חרדים קיצונים מפלגת הלייבור הרב אברהם פינטר ארגון השומרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד