י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מפני שיבה תקום

שר התורה קם לכבודו של ראש רשת הכוללים. צפו בתיעוד

זה קרה בביקור לקראת מעמד העשור לרשת הכוללים 'ש"ס אידן' שר התורה הסביר לגר"א אייזן שיש לקום מפניו לנוכח פעליו הכבירים אשר פעל להרבות תורה בישראל ולהעמיד עשרות רבות של אברכים היודעים את הש"ס כולו ישר והפוך. צפו

שר התורה קם לכבודו של ראש רשת הכוללים. צפו בתיעוד
הגר"ח קם לכבוד הגר"א אייזן צילום: צילומסך

רבבות עולים שם לרגל כל העת, לבית ברחוב רשב"ם. מאות רבנים ומנהיגי ישראל מבקרים בו יום יום, ולכן זה היה כל כך מפתיע כששר התורה קם לכבוד אחד המבקרים ממרום גילו, תוך שהוא מציין "מפני שיבה תקום".

המבקר, הגאון רבי אברהם אייזן גאב"ד פוזנא מייסד רשת הכוללים 'ש"ס אידן', הופתע מאוד. הגר"א הגיע אל הגר"ח כדי להזמינו לחגיגת העשור של רשת הכוללים אשר שר התורה משמש כנשיאה, חגיגה שהתקיימה אגב בשבוע שעבר. 

לפליאת הגר"א על הקימה ועל השיבה, הסביר מרן שר התורה כי "יש לקום מפניו של אב"ד פוזנא, לנוכח פעליו הכבירים אשר פעל להרבות תורה בישראל ולהעמיד עשרות רבות של אברכים היודעים את הש"ס כולו".

צילום וידאו: עזרא טרבלסי

שר התורה אף הוסיף והעניק מכתב מיוחד לגר"א אייזע, במיוחד לכבוד חגיגת העשור. במכתבו כותב שר התורה. "בס"ד חשון תש"פ. בואו ונחזיק טובה לידידינו אב"ד פוזנא הגר"א הלוי אייזען שליט"א במלאות עשר שנים לפתיחת כוללים ש"ס איד'ן - ובשנים האחרונות נענה לבקשתי והוסיף ופתח עוד כוללים אשר לומדים שם עשרות אברכים תלמידי חכמים גדולים - שכשמו כן הוא שיודעים ש"ס בבלי על בוריו, אשר בחנתים כמה פעמים ושאלתי כמה שאלות ותיכף ענו על אתר.

"גם בני ר' שאול שליט"א שאל אותם כשעה ארוכה בכל הש"ס כולו והתפעל מאד מידיעתם המקיפה, וקרא עליהם הגמרא בקידושין דף ל' א' שאם ישאל לך אדם דבר אל תגמגם ותאמר לו אלא אמור לו מיד וכו'.

"לכן זכות גדולה מאד להחזיק ידי תלמידי חכמים גדולים כאלו ביד רחבה, ויזכו כל המחזיקים בכל הברכות האמורות למחזיקי התורה. חיים קנייבסקי".

שס אידן הרב אייזן הרב חיים קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד