י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
תיקי ראש הממשלה

נבחנת העמדה לדין של "ידיעות", "וואלה!" ו"בזק" באשמת שוחד

מדיניות הענישה בישראל מחייבת להעמיד לדין לא רק אנשים פרטיים, אלא גם את החברות שבראשן הם עומדים. משרד המשפטים מאשר בתגובה לפניית "ישראל היום": "טרם התקבלה החלטה בעניין". גובה הקנסות עשוי להגיע לעשרות מיליונים. "ידיעות", "וואלה!" ו"בזק" סירבו להגיב. את הדברים מפרסם הבוקר (ד') , תחקירן "ישראל היום"-עקיבא ביגמן

נבחנת העמדה לדין של "ידיעות", "וואלה!" ו"בזק" באשמת שוחד
'משרדי 'וואלה צילום: משה שי, פלאש 90

במשרד המשפטים מסרו כי טרם התקבלה החלטה בשאלה אם להעמיד לדין את החברות "בזק", "וואלה!" ו"ידיעות אחרונות" במסגרת תיקי 2000 ו־4000. בכך הם מאשרים כי הנושא אכן נמצא בבחינה.

בכתב האישום נגד רה"מ נכתב ארוכות לגבי חלקם של שלושה תאגידים גדולים בעבירות המיוחסות לו: "בזק", "ידיעות אחרונות" וחברת "וואלה!". על פי האישומים, תאגידים אלו לא רק היו מעורבים במעשים פלילים, אלא אף קיבלו כתוצאה מכך הטבות בשווי מאות מיליוני שקלים.

על פי מדיניות האכיפה המפורטת בהנחיות פרקליט המדינה ובפסיקה, במצבים כאלו נדרש להעמיד לדין לא רק את האנשים הפרטיים שהיו מעורבים בעבירות, אלא גם את החברות עצמן - התאגידים הכלכליים שנהנו מפרי העבירה או שהיו אמורים ליהנות ממנה.

אולם למרות זאת, בכתב האישום שהוגש בשבוע שעבר לא הופיעו שמות החברות המדוברות. במכתב ששלח עו"ד מיכאל דבורין ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ולפרקליט המדינה שי ניצן, שמתפרסם כאן לראשונה, הוא דורש להעמיד לדין גם את החברות בפרשיות 2000 ו־4000, בהתאם למדיניות האכיפה המקובלת. כזכור, בפרשות אלו הוגשו כתבי אישום נגד מו"ל "ידיעות אחרונות", ארנון (נוני) מוזס, ונגד בעל השליטה בבזק, שאול אלוביץ'.

ידיעות אחרונות וואלה בזק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד