י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הפלונטר הפוליטי

חשש בסיעות החרדיות: נתניהו ייכנע לליברמן ויאשים את החרדים

בצל הסיכויים הקלושים להקמת ממשלה והימנעות מבחירות שלישיות, עולה חשש כבד בקרב חברי הסיעות החרדיות כי בניסיון נואש להקים ממשלה, יציבו בפניהם דרישה להתפשר בנושאים עקרוניים בסוגיית דת ומדינה ומשיסרבו, הם יואשמו בגרירת מדינה ישראל לבחירות שלישיות

חשש בסיעות החרדיות: נתניהו ייכנע לליברמן ויאשים את החרדים
נתניהו דרעי וליצמן בישיבת בלוק ה-55 צילום: הדס פרוש, פלאש 90

כשהסיכוי להקמת ממשלה עומד על בין קלוש לבלתי אפשרית בסיעות החרדיות נערכים לישורת האחרונה וכפי שהיה בפיזור הכנסת הקודמת בו הם נדרשו להביא להסכמות סביב נושאי הגיוס ונושאי הדת, בסיעות החרדיות מעלים שוב חשש כי הפעם נתניהו עושי להכנע ללחץ שיציבו בכחול לבן או מצידם של נציגים אחרים בליכוד. בסיעות החרדיות העלו חשש כי בסופו של דבר יאשימו את החרדים שגררו את המדינה לבחירות לאחר שלא יצליחו להביא לפשרות בנושאי דת ומדינה.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי במהלך ישיבת הסיעה השבועית של יהדות התורה העלו הנציגים את החשש על כך שיאלצו להגיע לפשרות עם כחול לבן או עם ישראל ביתנו בדרך להרכבת ממשלה.

עד עתה, ראש הממשלה נותר נאמן לבלוק אך הוא לא קיים עמם ולו דיון אחד בנושאי דת ומדינה. במו"מ בכנסת ה 21 היו חילוקי דעות רבים בין הליכוד לסיעות החרדיות, ובישיבת הסיעה אמרו הנציגים בסיעה, כי "אם יגיעו להסכמות, נתניהו ייכנע לליברמן או לכחול לבן ואז אנחנו נהיה בבעיה עם הנושאים שהם בנפשנו. ואם לא נגיע להסכמה, יאשימו אותנו שגררנו את המדינה כולה למערכת בחירות".

כך למשל צפויה להתעורר מחלוקת על חלוקת תפקידים, כאשר ל'בחדרי חרדים' נודע כי במהלך אחת מישיבות המו"מ בין הליכוד לכחול לבן עלה נושא התפקידים כאשר סוכם כי ממשלת האחדות תמנה 30 שרים שיחולקו באופן שווה בין כחול לבן לבלוק הימין. בכחול לבן דרשו כי התפקידים של ליברמן יהיו על חשבון 15 התפקידים של הבלוק ובכחול לבן ייעדו לליברמן את תפקיד שר הפנים שנמצא כעת בידי יושב ראש סיעת ש"ס השר אריה דרעי, בכחול לבן מכוונים כי ליברמן יטפל בנושאי המרכולים והתחבורה הציבורית בשבת.

בסיעות החרדיות מאמינים, כי בשבוע האחרון בו ניתן להימנע מבחירות, יעשו מאמצים אחרונים להקמת ממשלה כשכלל הסיעות יתפשרו בנושאים עקרוניים, אך בסיעות החרדיות מטילים ספק באפשרות כי גדולי ישראל ומנהיגי הסיעות יתנו יד לפשרות בנושאי חוק הגיוס, חוק הגיור, תחבורה בשבת ויתר נושאי הדת שנמצאים על הפרק.

כזכור, בפעם הקודמת, שעות קודם פיזור הכנסת, קיבלו בסיעות החרדיות אישור עקרוני להתגמש בנושא חוק הגיוס אלא שיו"ר ישראל ביתנו סירב לקבל את הפשרה וגרר את המדינה למערכת בחירות מיותרות. 

סיעות חרדיות בחירות 2020

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד