י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הבלוף של צה"ל

סערה פוליטית; גבי אשכנזי מכנס דיון מיוחד

בעקבות חשיפת הנתונים המזויפים על גיוסם של הצעירים החרדים לצה"ל, יו"ר ועדת חוץ וביטחון הרמטכ"ל לשעבר אשכנזי מזמן דיון מיוחד בוועדה בהשתתפות אנשי מערכת הביטחון • תגובות נזעמות במערכת הפוליטית: "אין מי שפטור משירות צבאי כשם שאין מי שפטור מלימוד תורה בעם ישראל"

סערה פוליטית; גבי אשכנזי מכנס דיון מיוחד
גבי אשכנזי צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

לאחר הפרסום אודות זיוף נתוני הגיוס של הצעירים החרדים לצה"ל ובעקבות התגובות במערכת הפוליטית - יו"ר ועדת חוץ וביטחון הרמטכ"ל לשעבר אשכנזי מזמן דיון מיוחד בוועדה.

בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת זימנו את נציגי הצבא ומשרד הביטחון לדיון שיתקיים ביום הקרוב בוועדה הם יבקשו לשמוע הסבר מאנשי הצבא ומשרד הביטחון על אופן הליך קביעת הנתונים.

במערכת הפוליטית הגיבו היום לפרסום על הטעיית הנתונים, חבר הכנסת מוטי יוגב אמר: "אני בעד גיוס חרדים לצבא וסבור שאין מי שפטור משירות צבאי כשם שאין מי שפטור מלימוד תורה בעם ישראל".

יאיר לפיד כתב בתגובה לפרסום אודות נתוני הגיוס: "הדיווח על נתוני הגיוס ועל האפשרות שצה"ל מסר נתונים לא נכונים הוא חמור ומטריד. צריך לברר את הנושא במיידי וטוב עשה חברי גבי אשכנזי שכינס דיון דחוף כדי לברר את הנושא".

"השוויון בנטל הוא פצע פתוח בחברה הישראלית. מדינת ישראל חייבת להביא את הנושא לסיומו על ידי חקיקת חוק הגיוס בדיוק כפי שנכתב בידי מערכת הביטחון. זה מה שאנחנו מתכוונים לעשות".

ח"כ איציק שמולי, יו"ר השדולה לשוויון בנטל אמר: "טעות בספירה זה ב-1, 2, 30 אולי 100 - לא באלפי אחוזים ולאורך כמה וכמה שנים. זו הונאה. זיוף בזדון. צה"ל באמת יקר לכולנו, תגובה מתחפרת מסוג זה במקום לקיחת אחריות רק מגבירה את חוסר האמון. אני מברך את הרמטכ"ל על ההחלטה למנות את האלוף נומה לעמוד בראשות ועדת בדיקה" ציין הח"כ.

האלופה לשעבר שעמדה בראש אכ"א - חברת הכנסת אורנה ברביבאי אמרה: "טוב יהיה אם צה"ל יבצע בדיקה מיידית ומעמיקה לברור הפער בנתוני גיוס החרדים. אם נפל פגם - הוא בוודאי יטופל. מה שברור הוא שאין בכך כדי להפחית מחשיבות גיוסם של החרדים. היום יותר מתמיד על הממשלה להסדיר את גיוס החרדים לצה"ל".

גיוס חרדים גיוס חרדים לצה''ל מוטי יוגב איציק שמולי גבי אשכנזי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד