י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
למרות האיומים על משפחתו

אורח מפתיע: הספורטאי האיראני שערק ממדינתו יגיע לישראל

הג'ודאי האיראני סעיד מולאי שערק ממדינתו לאחר טורניר בו נאלץ להפסיד כדי לא להתחרות מול מתמודד ישראלי, מתכוון להגיע לטורניר ה'גרנד פרי' שייערך בישראל, למרות האיומים הכבדים על משפחתו

אורח מפתיע: הספורטאי האיראני שערק ממדינתו יגיע לישראל
תחרות ג'ודו צילום: Yahav Gamliel/Flash90

בעוד קצת פחות מחודשיים יתקיים בפעם השנייה טורניר הג'ודו - ה'גרנד פרי' בתל אביב. בין שלל הג'ודאים שיגיעו, יהיה שם מסקרן אחד שאולי יעלה על מזרן הקרבות: הג'ודאי האיראני, סעיד מולאי, שערק ממדינתו, לאחר שהופעלו עליו לחצים מצד השלטונות באיראן, להפסיד בקרבות בטרם יפגוש את המתמודד הישראלי, שגיא מוקי בגמר.

כזכור, מולאי הפסיד בחצי הגמר הפסד ספורטיבי לכאורה, אך בגלי צה"ל פרסמו לראשונה כי מספר דקות לפני הקרב, קיבל הג'ודאי האיראני, שיחת טלפון ממשפחתו הנתונה לאיומי משמרות המהפכה, בה ביקשה אמו שיפרוש עוד לפני הקרב.

היום מפרסם כתב גל"צ אורן פדידה, כי התפתחות משמעותית חלה ביום ראשון האחרון, כאשר מולאי, שעד עכשיו היה חלק מנבחרת הפליטים, קיבל דרכון מונגולי והוא משתייך לנבחרת זו. משיחות עם מקורביו של הג'ודאי עולה, כי הוא מעוניין להגיע להתחרות ב'גרנד פרי' התל אביבי, אך הוא חושש לגורל משפחתו שעדיין נתונה לאיומי המשטר האיראני.

הסיבה העיקרית, היא הצורך בצבירת ניקוד והתקדמות בדירוג העולמי, אותו מוביל מוקי. כל זאת, שבעה חודשים לפני המשחקים האולימפיים בטוקיו.

מחרתיים צפוי משה פונטי, יו"ר איגוד הג'ודו הישראלי, להמריא למונגוליה במטרה להיפגש עם נשיא מונגוליה חלטמאגאין באטולגה, יו"ר איגוד הג'ודו העולמי מריוס ויזר ומולאי עצמו, שם ינסה לשכנע אותו להגיע לישראל, בתקווה לצאת עם בשורה מהמפגש.

הדברים כאמור פורסמו בתוכנית 'נכון להבוקר' בהגשת ישי שנרב - גלי צה"ל.

ספורט איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד