י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הפסיק רק כשבכה

שירות לתועלת הציבור ופיצוי כספי בלבד לשוטר שהרביץ סתם לאזרח

בית המשפט השלום בירושלים גזר היום על שוטר לשעבר שהואשם כי הכה אזרח עצור ללא סיבה מוצדקת והשית עליו עונש שירות לתועלת הציבור ופיצוי כספי למתלונן • "בהתנהלותו האמורה לא היווה דוגמא ליתר השוטרים שהיו תחת פיקודו באותה העת"

שירות לתועלת הציבור ופיצוי כספי בלבד לשוטר שהרביץ סתם לאזרח
אילוסטרציה צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

בית משפט השלום בירושלים, הותיר על כנה את ההרשעה של שוטר לשעבר מתחנת שלם בגין עבירת תקיפה סתם של אזרח וגזר עליו עונש שירות לתועלת הציבור ופיצוי כספי למתלונן.

בית המשפט קבע כי אין מקום להורות על ביטול ההרשעה שכן "על הפעלת אלימות משטרתית שלא לצורך, הגם אם ברף הנמוך, להיתקל בתגובה נחרצת מצד בית המשפט אשר יפעל למיגורה של תופעה פסולה זו".

באוקטובר 2017 במהלך סיור שגרתי בגבעה הצרפתית בירושלים, הבחינו השוטרים בשלושה אזרחים ערבים ובהם המתלונן. על פי כתב האישום, לאחר דין ודברים הוחלט לעצור את המתלונן ואחד מחבריו. במהלך שהייתו של המתלונן בתא העצורים בניידת, בעודו כבול כשידיו מאחורי גבו, נכנס השוטר עזיז אבירהים והחל להכותו באגרופים - עד שהעצור צעק לו "למה אתה מרביץ לי".

בהגיעם לתחנה, הובל העצור לחדר החקירות בתחנה, כאשר בדרכם לשם, בעודם במעלית המשיך איברהים להכותו באמצעות בירכיות וחבט את ראשו בדלת המעלית. בהמשך הובל המתלונן אל חדר החקירות, שם היכה אותו ג'ון דאו, אשר היה מנהל משמרת בתחנה, באמצעות סטירות לפניו ולראשו והפסיק להכותו רק לאחר שהעצור החל לבכות.

באפריל 2019 ניתנה הכרעת הדין בעניינם של שני השוטרים, בגדרה זוכה עזיז אברהים מחמת הספק, וג'ון דאו הורשע בביצוע עבירת תקיפה סתם.

השופטת ציינה בגזר הדין שניתן היום כי: "אין חולק כי התנהלות המתלונן הייתה מוגזמת ובעייתית, ובאה לידי ביטוי בצעקות ובקללות, אולם התנהגות פסולה זו אין משמעה מתן היתר להפעלת אלימות שלא לצורך אך לשם הרגעתו של המתלונן. הדברים מקבלים משנה תוקף כאשר המתלונן יושב בעודו אזוק באזיקים ואינו מהווה סכנה לבאי התחנה".

בנוסף נקבע, כי "העובדה שהנאשם פעל כפי שפעל בעודו בתפקיד מנהל משמרת בתחנה, יש בה כדי להדגיש את החומרה במעשיו, הגם שזו התבטאה באלימות פיזית ברף הנמוך. ברי כי בהתנהלותו האמורה לא היווה דוגמא ליתר השוטרים שהיו תחת פיקודו באותה העת".

אלימות שוטרים גזר דין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד