י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

המדריך להלבשת תינוקות בחורף

איזה בגד הכי טוב להלביש לתינוך שלך בחורף? מומחיות מטרנה עושות סדר להורים

המדריך להלבשת תינוקות בחורף
בגדי תינוקות צילום: יח"צ

מנגנון הגוף שלנו עובד כך שהוא מווסת את טמפרטורת הגוף המתאימה לעונה. לעומתנו, לתינוק בחודשי חייו הראשונים, אין את היכולת לווסת את חום גופו בעצמו ולכן אנו, כהורים, צריכים לוודא שהוא לבוש כראוי ושהוא מצוי בטמפרטורה נוחה.

מה כדאי להלביש לו: עד גיל חודש חשוב שהתינוק יהיה לבוש בבגדים ארוכים כל השנה שכן הוא אינו יודע עדיין לווסת את חום גופו. בחורף, הלבוש האידיאלי לתינוקות רכים הוא אוברולים מבדים רכים וקלים להלבשה, השומרים על חום גופם. בקיץ, לעומת זאת, כיוון שעורו של התינוק רך ועדין, רצוי לבחור בדים דקים ורכים כמן כותנה. בכל מקרה, רצוי לבחור בגדים מכותנה ולא מבדים סינתטיים שעלולים לגרום לתינוק תגובות אלרגיות.

איך להלביש: בחודשי חייו הראשונים כדאי גם לבחור בגדים אותם מלבישים דרך הכתפיים ולא עוברים דרך הראש, שאינו חזק דיו. את תהליך הלבשת התינוק מומלץ לבצע על משטח החלפת החיתולים על השידה, או על מזרן רחב כמו מיטת ההורים. במידה ואתם מבחינים שתינוקכם מזיע, סימן שחם לו והוא לבוש בשכבות רבות מדי. כדאי שתדעו: ההמלצה של ארגון הבריאות העולמי היא להלביש את התינוק בחודשים הראשונים רק בשכבה אחת יותר ממה שלובש ההורה!

הטמפרטורה האידאלית לתינוקות בחודשים הראשונים לחייהם היא טמפרטורה של 25 מעלות המומלצת לשימוש במזגן בקיץ, כאשר יש להלביש את התינוק בבגדים ארוכים ודקים. גם בחורף חשוב להקפיד על אותה טמפרטורה, ולפני זמן האמבטיה, להגביר במעלה אחת את החימום בחדר – כדי שהחדר יהיה נעים ומזמין לאחר היציאה מהמים. חשוב להימנע מחימום יתר ומעודף שכבות ושמיכות המסכנים את התינוק, ובמקרים קיצוניים מאוד יכולים לגרום ח"ו למוות בעריסה. מדד טוב לחום הגוף שלו, הוא מגע בעורף התינוק. כפות הרגליים והידיים נוטות להיות קרירות יותר או חמימות יותר מחום גופו האמיתי ולכן הן אינן אינדיקציה נכונה להסתמך עליה.

בכל מקרה, גם בימים קרים, חשוב לאוורר את הבית מדי יום על מנת להכניס אוויר רענן אליו ולהקטין את הסיכון להדבקות במחלות.

 מוגש מטעם המרכז לייעוץ בנושאי תזונה, הזנה טבעית ושינה של מטרנה בטלפון:  1-800-32-33-33

מטרנה בגדים תינוקות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד