י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הגאון הצעיר והנדיר

מדהים: בחור בן 19 ערך סיום על כל התורה כולה • צפו בתיעוד

הוא רק בן 19 ונודע כגאון צעיר, בהיותו בחור ישיבה שסיים את כל התורה כולה ש"ס בבלי, ירושלמי, שישה סדרי משנה, תוספתא, רמב"ם טור בית יוסף, שולחן ערוך ומשנה ברורה • הראשל"צ ששמע על כך, הטריח עצמו לבוא למעמד שנערך בישיבה בה הוא לומד • צפו בתיעוד המרגש

מדהים: בחור בן 19 ערך סיום על כל התורה כולה • צפו בתיעוד
מעמד סיום כל התורה כולה בנחלת דוד צילום: באדיבות המצלם

אַשְׁרֵי מִי שֶׁגָּדֵל בַּתּוֹרָה • מעמד מרגש ונדיר נערך אתמול (שלישי) בישיבת 'נחלת דוד' בפתח תקווה שבראשות הגאון רבי דוד סלומון, שם סיים הבחור החשוב אברהם יקיר מלכה בן ה-19 את כל התורה כולה, סיום הש"ס בבלי וירושלמי, שישה סדרי משנה, תוספתא, רמב"ם, ארבעה טורים, שולחן ערוך עם כל הנושא כלים ומשנה ברורה. 

אל המעמד שהתקיים בהיכל הישיבה ואורגן על ידי בני המשפחה, הגיע להשתתף הראש"ל הגר"י יוסף, שאף נשא דברים לכבוד המעמד. כמו כן השתתף ונשא דברים הגאון רבי משה נחשוני מרבני ראשון לציון ורב הקהילה החרדית במקום, וכן הגאון רבי יעקב ליזרוביץ ראש ישיבת 'חכמת שלמה' ברחובות, והגאון רבי בן ציון רוזנברג רב קהילת 'דברי חיים' בפתח תקווה.  

מדובר בבחור אברהם יקיר מלכה, שסבו הוא הגאון רבי ישועה שמעון חיים עובדיה זצ"ל, שהיה רבה של העיר צפרו שבמרוקו ומחבר השו"ת 'ישמח לבב' וספרים נוספים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מלכה הינו 'גאון' צעיר שכבר סיים את הש"ס ארבע פעמים ובפעם הראשונה בישיבה קטנה שלמד ברחובות, וכעת ערך סיום על כל התורה כולה במעמד מרגש. 

המעמד עורר התרגשות גדולה בישיבה, שכן לא בכל יום מסיים תלמיד את כל התורה כולה. התלמידים שוררו לכבודו שירי שמחה כדוגמת "אשרי מי שעמלו בתורה", לחזקו ולעודדו.  

ישיבת נחלת דוד הראשון לציון הרב יצחק יוסף סיום הש"ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 93 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד