כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

סקר OECD בדק: מה הישראלים אוהבים לאכול יותר מהכל?

עוד בסקר: מי הם זוללי המתוקים הגדולים במדינות הארגון, הקרניבורים התאוותניים וכמה ביצים באמת שוברים הישראלים בשנה

  • ז' אייר התשע"ב
צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי

על מה הישראלים אוכלים יותר ומה אוהבים פחות, אפשר ללמוד מדירוג צריכת מוצרי מזון נבחרים במדינות ארגון ה-OECD. כצפוי, בישראל אוכלים ירקות והרבה - 197.6 ק"ג לנפש לשנה. ישראל מדורגת בקריטריון זה במקום השלישי בעולם, לאחר יוון (257 ק"ג) וטורקיה (252.2 ק"ג).

הישראלים הם זוללי ממתקים וסוכרים - 38.8 ק"ג לנפש לשנה. גם בקטגוריה הזו ישראל תופסת את המקום השלישי. זוללי המתוקים הגדולים במדינות ה-OECD הם הלוקסמבורגים - 59.8 ק"ג לנפש לשנה. במקום השני האיסלנדים עם 53.1 ק"ג לנפש לשנה. גם מאכלי קטניות אהובים מאוד על הישראלים -5.1 ק"ג לנפש לשנה. את הקטגוריה הזאת מובילים המקסיקאים - 8.4 ק"ג ואחריהם הקנדים עם 6.6 ק"ג.

בניגוד לסברה, הישראלי הוא לא צרכן ביצים גדול. ישראל נמצאת עמוק בתחתית הטבלה ואם היתה ליגה ב' היא היתה יורדת לשם. 20 מדינות מ-25 המדינות שהשתתפו בסקר מקדימות את ישראל שתושביה צורכים 6.7 ק"ג ביצים לנפש לשנה בכל הבישולים, הטיגונים והמאפים והשקשוקות. במקום הראשון המקסיקאים (19.4 ק"ג) ובשני הלוקסמבורגים (16.2 ק"ג).

בזלילת בשר (בקר טרי, בקר קפוא ועופות) ישראל תופסת מקום טוב באמצע - 68.3 ק"ג לנפש לשנה. 8 מדינות בארגון ה-OECD מקדימות אותה (קנדה, ארה"ב, אוסטריה, דנמרק, יוון אירלנד, לוקסנבורג ופורטוגל) וזאת בהעדר מדינות דרום אמריקה. מובילה את הטבלה פורטוגל - 105.9 ק"ג לנפש לשנה ובמקום השני יוון - 103.8 ק"ג לנפש לשנה.

בניגוד לדימוי של הישראלי, שדגים ומאכלי ים אינם תדירים בתפריט שלו, הסקר מגלה כי גם בקטגוריה חשובה זו של מאכלי בריאות, הישראלי צורך 13.4 ק"ג לנפש לשנה ומקומו בטבלה בדיוק באמצע. 12 מדינות מקדימות אותנו ו-12 נגררות אחרינו. במקום הראשון הפורטוגזים עם 45.2 ק"ג לנפש לשנה ובשני האיסלנדים עם 38.6 ק"ג לנפש לשנה.
ממתקים ישראלים אוכל מחקר מתוקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד