י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בלב הבירה הסעודית

תיעוד: שני חרדים טסו אל מוחמד סעוד ושרו איתו שירי שבת

שני חרדים מישראל, שאוהבים לבקר במדינות ערביות, נסעו לריאד בירת סעודיה והפתיעו את כוכב הרשת מוחמד סעוד, שרו איתו "כי אשמרה שבת" ועוד פיוטים שאהובים עליו | "זה היה נראה לנו בהתחלה כמו הזיה, הסיכוי לכך היה אפסי, בזכותו החלום התגשם", הם אומרים ל'בחדרי'

תיעוד: שני חרדים טסו אל מוחמד סעוד ושרו איתו שירי שבת
חרדים בביקור אצל מוחמד סעוד בסעודיה צילום: המצלם

והנה זה בא: שני חרדים מישראל טסו לסיבוב במדינות ערביות, ועל הדרך "קפצו" לריאד בירת סעודיה, שם פגשו את מוחמד סעוד המפורסם מאד בישראל, הם התארחו בביתו, והוא דאג להם למאכלים כשרים כמו פירות וירקות, שתיה וכו', הם התרגשו מאד לבקר בביתו.

בשנה האחרונה פרץ לחיינו מוחמד סעוד, צעיר סעודי אמיץ שאוהב את מדינת ישראל, ומעריץ נלהב של ראש הממשלה בנימין נתניהו, מוחמד עצמו ביקר בישראל בשנה האחרונה ונפגש עם חברי כנסת, הוא ביקר בכנסת ובמקומות נוספים כמו הר הבית, שם הותקף על ידי פלסטינים מאחר והוא אוהב את ישראל.

אבי בצילום עם ידידים בריאד

שני החרדים, אבי, ובני, שביקרו בביתו, שרו איתו יחד שירים חסידיים ושירים נוספים, אותם הוא נוהג לפרסם בחשבון הטוויטר שלו. הם אמרו ל'בחדרי חרדים' כי "זה חלום".

בעזרתן של הרשתות החברתיות, גילו לפתע המוסלמים ברחבי העולם כי היהודים הם לא אויבים של אף אחד, ובטח לא של המוסלמים.

בני מתכבד בתמרים המשובחים של ריאד, בביתו של מוחמד סעוד

"זה חלום שהתגשם, מי היה מאמין שישראלים יבקרו בגלוי בסעודיה, יסתובבו שם כמו נסיכים, ויתארחו בביתו של צעיר סעודי אמיץ שרוצה וחולם שיהיה שלום בין המדינות, וגם במזרח התיכון". כך סיפרו שני הישראלים ל'בחדרי חרדים'. "זה היה נראה לנו בהתחלה כמו הזיה, הסיכוי לכך היה אפסי, אבל בזכות מוחמד סעוד החלום התגשם, לפעמים אנחנו צובטים את עצמינו כדי לוודא שזה הכל אמיתי, אנחנו אשכרה בריאד בבית של מוחמד". סיכמו השניים.

כמובן אי אפשר בלי פוליטיקה, בני ואבי סיפרו ל'בחדרי חרדים' על החוויות במדינה המוסלמית העשירה.

"כל הנסיעה שלנו בתוך ריאד דיברנו בתוך המונית בעברית, מונית מאד מפוארת, משהו שלא רגילים לראות אצלנו, מונית של נסיכים, אנחנו דיברנו סתם דברים, פתאום אנחנו שומעים ברדיו שיר של אותיות הא' ב'. בעברית, ואנחנו לא מבינים מה אנחנו שומעים ברדיו בריאד, ואז ראינו שהנהג צוחק, הוא אמר לנו שהוא קלט שאנחנו כנראה יהודים, אבל הוא לא היה בטוח, אז הוא שם שיר בעברית כדי לראות את התגובה שלנו, ולפי התגובה שלנו הוא קלט שאנחנו ישראלים, הוא אמר לנו שאין לו בעיה עם היהודים, אבל יש לו בעיה עם ישראל, כי ישראל הורגת חפים מפשע, כל הנסיעה התווכחנו איתו, אמרנו לו שזה לא נכון, עד שירדנו מהמונית, היינו בהלם מכל הנסיעה והוויכוח, רק כשירדנו מהמונית הבנו שאנחנו נמצאים בסוג של חלום, להתווכח עם נהג מונית מוסלמי בתוך עיר הבירה של סעודיה, זה ממש נראה ונשמע הזוי, במיוחד שהוויכוח היה על ישראל והסכסוך הפלסטיני".

אבי בבית מלון בריאד

עוד סיפר אבי ל'בחדרי חרדים' כי הוא מסתובב במקומות שונים בעולם הערבי, כדי להביא קולות אחרים שהם תמיד שומעים בתקשורת הממוסדת לא אצלם במדינה, לדבריו, כשאנשים רואים יהודי מולם שמדבר בגובה העיניים, הם מבינים שהדברים לא נראים כמו שהתקשורת מציגה אותם, והמטרה שלו זה לגרום לאנשים בעולם הערבי לראות באור חיובי את ישראל.

"אנחנו מדברים על הכל, נכנסים לפרטי פרטים על כל הנושאים הבוערים במזרח התיכון, ולפתע הם שואלים שאלות של סקרנות, על איך באמת הדברים נראים, והפוסטים שלי מקבלים חשיפה גדולה ברשתות החברתיות הערביות, וזה עושה שירות נפלא למדינת ישראל, אני בא לעשות קידוש השם ולהראות שאנחנו היהודים הישראלים לא מפלצות כמו שהם חושבים, אנחנו עם שרוצה ומייחל לשלום".

בני בצילום עם ידידים בריאד

מחמוד סעוד סעודיה ריאד חרדים בסעודיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד