ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
החליף אווירה מהפלונטר הפוליטי

צפו > נתניהו נפגש עם פומפאו בליסבון: "שמח לראותך שוב"

נתניהו עזב לכמה שעות את הפלונטר הפוליטי ההולך ומקרטע והמריא לליסבון בירת פורטוגל, שם פגש בידידו הטוב שר החוץ האמריקני מייק פומפאו | לפני כניסתם למפגש בארבע עיניים אמר נתניהו: "על השלום להיות מבוסס על אמת ולא על שקר"

צפו > נתניהו נפגש עם פומפאו בליסבון: "שמח לראותך שוב"
פגישת נתניהו עם פומפאו בליסבון צילום: קובי גדעון, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (רביעי) עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו, בליסבון בירת פורטוגל.

נתניהו אמר לידידו בפתח הפגישה: "אני שמח לראותך שוב, מזכיר המדינה פומפאו. הנושא הראשון שאעלה יהיה איראן, כך גם הנושא השני והשלישי, וכן עוד נושאים רבים".

"התברכנו שהנשיא טראמפ מוביל מדיניות עקבית של הפעלת לחץ נגד איראן. איראן מגבירה את תוקפנותה באזור, אפילו בעודנו מדברים. הם קוראים עלינו תיגר מאיראן, עיראק, סוריה, לבנון, עזה ותימן ואנו מתמודדים ישירות עם התוקפנות הזאת".

"שיתוף הפעולה הישראלי-אמריקני הוא הכרחי למאמץ הזה, שמשרת את המטרות של מדינות רבות באזור. זה יהיה הנושא הראשון שאעלה, כולל היכולת לחזק ולקדם את ההגנה המשותפת שלנו".

"אני מודה לך מאוד, אדוני המזכיר, על ההצהרה מטעם מחלקת המדינה, על כך שההתנחלויות הן לא בלתי חוקיות. אני חושב שבניגוד לדעה הרווחת, זה דווקא מקדם את תהליך השלום, כי על השלום להיות מבוסס על אמת ולא על שקר", אמר ראש הממשלה.

וסיים באומרו, "אנו מחויבים לקדם את השגשוג, הביטחון והשלום באזור. אני מאמין שהשיחה הזאת, ושיחות נוספות שעוד יהיו, יעשו בדיוק את זה".

מייק פומפאו בנימין נתניהו ליסבון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד