ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
מה הסיכויים?

חנינה תמורת פרישת נתניהו - ריבלין ומנדלבליט מוכנים לשקול

כשממשלת אחדות כבר לא תקום ואביגדור ליברמן לא יצטרף לממשלת ימין חרדים - יש מי שמשתעשעים ברעיון אחר לגמרי בדמות הענקת חנינה לראש הממשלה נתניהו בתמורה לפרישה • האם זה מה שימנע את הבחירות השלישיות ברגע האחרון? • 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים

חנינה תמורת פרישת נתניהו - ריבלין ומנדלבליט מוכנים לשקול
בנימין נתניהו צילום: תומר נויברג, פלאש 90

האם זה מה שימנע את הבחירות השלישיות ברגע האחרון? על פי דיווח של הכתבת דנה וייס ב'ערוץ 12', גורמים בתוך המערכת הפוליטית וגם מחוצה לה מקיימים ניסיון מחודש לבדוק את היתכנותה של עסקת חנינה לראש הממשלה בנימין נתניהו.

לדבריה, אותם גורמים מבינים שמדובר בחלון הזדמנויות לעסקה שמציעה את הדבר הפשוט הבא; נתניהו יקבל חנינה מכל האישומים נגדו ובתמורה לכך הוא פשוט יעזוב את החיים הציבוריים לצמיתות.

זאת כחלק מהניסיונות למנוע בחירות נוספות בשבוע שנותר עד יום רביעי הבא, אז הכנסת ה-22 תתפזר מאיליה וניכנס בעל כורחנו למערכת בחירות שלישיות כקבוע בחוק.

וייס טוענת בדיווח כי אותם גורמים מגששים ופונים לכל מי שעושי להיות גורם מכריע ומשפיע בתהליך ובדקו את היתכנות הוצאתה של היוזמה לפועל מול נשיא המדינה ראובן ריבלין והיועמ"ש אביחי מנדלבליט.

מהבדיקה שערכו, עולה כי ניתן יהיה להשיג הסכמה עקרונית של הנשיא והיועמ"ש למהלך ובתנאי שבנימין נתניהו יסכים להודות בחלק מהאישומים נגדו ולהתרחק מהחיים הפוליטיים.

עם זאת, נתניהו עדיין לא הביע הסכמתו להליך שכזה וגם אם כן, יתכן והזמן שנותר עד לפיזור הכנסת, לא יספיק גם אם נתניהו יקח את העסקה ויחתום עליה.

כך או כך, הסיכוי שנתניהו יסכים לעסקה כזאת שואף לאפס, שכן הוא הרי טוען לחפותו המלאה וכן לליקויים חמורים ובלתי חוקיים לאורך החקירה ואופן הפעלת הלחץ על עדי המדינה, אז וודאי שלא יסכים להודות בחלק מהאישומים ולתת לשמאל את מבוקשו - שלא לראותו בחיים הפוליטיים עוד.

חנינה לנשיא בנימין נתניהו כתב אישום נגד נתניהו פרישה מהחיים הפוליטיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד