י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לקראת בחירות מכריעות

ראש הממשלה מזהיר: 'זהו איום אמיתי מאוד'

לקראת הבחירות הכלליות שיערכו בשבוע הבא בבריטניה, ראש הממשלה מהמפלגה השמרנית מזהיר מפני האיום שנשקף ממפלגת 'הלייבור' השמאלית שבראשה עומד האנטישמי ג'רמי קורבין • "ברור שיש מחלה במפלגת העבודה בראשותו של מר קורבין"

ראש הממשלה מזהיר: 'זהו איום אמיתי מאוד'
בוריס ג'ונסון ונתניהו צילום: Kobi Gideon / Flash90

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, הזהיר את הקהילה היהודית כי האיום שמציבה ממשלה בהנהגתו של ג'רמי קורבין יו"ר מפלגת הלייבור, הוא "אמיתי מאוד". ג'ונסון אמר כי הוא "פועל בשטח" בכדי להבטיח רוב מכריע עבור המפלגה השמרנית בבחירות הכלליות שיערכו בשבוע הבא.

בראיון לאתר 'ג'ואיש כרוניקל' מיד לאחר פגישתו עם מנהיגי העולם בפסגת נאט"ו השבוע בלונדון, אמר ראש ממשלת בריטניה, כי הוא מצא את זה "מחריד ומבולבל לחלוטין" שמנהיג מפלגת העבודה טען כי נקט בצעדים מכריעים בכדי להתמודד עם משבר האנטישמיות במפלגתו.

ג'ונסון יצא נגד ההתקפות שחוו חברים יהודים במפלגת העבודה הבריטית: "ברור שאנשים כמו לוסיאנה ברגר (חברת מפלגה) מחויבים לעזוב את מפלגת העבודה, לואיז אלמן (חבר מפלגה) החליט כבר לעזוב. כשקראתי את דבריהם של אנשים טובים מאוד כמו ג'ון מאן ואחרים, ברור שיש מחלה במפלגת העבודה בראשותו של מר קורבין".

בוריס ג'ונסון הדגיש, כי "בניגוד למפלגת הלייבור, לנו במפלגה השמרנית יש גישה קשה מאוד לדעות קדומות מכל סוג שהוא, אנחנו בועטים דעות קדומות החוצה".

"אנו נותנים לא מעט כסף למרכז הלאומי לזיכרון של השואה" הזכיר ג'ונסון, "לדעתי זה דבר נהדר, חשוב מאוד לעורר את הזיכרון הקולקטיבי, את האימה ממה שקרה, ולוודא שהוא לא יקרה שוב."

"אנו עוזרים ל- CST (ארגון שמירה יהודי), ועשינו כך הרבה זמן". ג'ונסון הדגיש את מענק הביטחון לארגון השמירה היהודי, ולעוד הוצאות אבטחה שונות שממשלתו נתנה, בסך כולל של 65.2 מיליון פאונד.

ראש הממשלה הביע את מורת רוחו כי יש צורך בצעדים כאלה כדי להגן על הקהילה היהודית הבריטית מפני פגיעה בימינו.

"אתה יודע מה אני באמת חושב על זה?" תהה ג'ונסון במהלך הראיון, "אני לא מאמין שבשנת 2019 אתה ואני מנהלים את השיחה הזו - שזה באמת מה שיצא ממפלגת העבודה."

בוריס ג'ונסון הביע דאגה על ההשפעה של ספרי לימוד המטיפים ל"הסתה ושנאה נגד העם היהודי" שהופצו בבתי הספר הפלסטיניים: "אנו מודאגים מאוד מתוכנית הלימודים החדשה של הרשות הפלסטינית."

גרמי קורבין בוריס ג'ונסון בריטניה אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד