י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"זה קורה פה ממש ובמספרים מבהילים"

3 שנים אחרי התחקיר של 'בחדרי': משהו התחדש? הסיפור חוזר

כשלוש שנים לאחר ש'בחדרי חרדים' ערך תחקיר עומק בעקבות דיווחים רבים שהגיעו למערכת על אודות כת נוצרית שחוטפת ילדים חרדים, דבר שהדאיג הורים רבים, אך לא הוכח שיש משהו סדרתי, הערב חוזרות השאלות לגבי אותה תעלומה בתחקיר עיתונאי ב'ערוץ 13' | "אימה ותדהמה" 

3 שנים אחרי התחקיר של 'בחדרי': משהו התחדש? הסיפור חוזר
אילוסטרציה צילום: unsplash

לפני למעלה משלוש שנים, ערך 'בחדרי חרדים' תחקיר עומק בעקבות דיווחים רבים על כת נוצרית שחוטפת ילדים, דבר שהדאיג הורים רבים.

במהלך התחקיר שוחחנו עם עשרות הורים, עשרות עדים, אנשי ציבור, משטרה ופרקליטות. אכן עלו תמיהות ותהיות רבות, אך לא אף סימן קריאה המעיד על חטיפה, על כת מאורגנת או כל דבר אחר שמנוהל ומכוון. פגיעות בילדים היו בהחלט, אך לא הוכח שיש משהו סדרתי.

בחודשים האחרונים, העיתונאי החוקר חיים ריבלין מתכנית "המקור" ב'ערוץ 13', צלל שוב לפרטים, תחקר, שוחח וראיין, עשרות אישים שהיו מעורבים בפרשה. ‏ובמסגרת כך דיווח כי ‏בשש השנים האחרונות הגיעו למשטרה עשרות דיווחים על ילדים שהוצאו באמצע יום לימודים ממוסדות חינוך בירושלים, נלקחו על ידי זרים ועברו התעללות. המשטרה סגרה את תיקי החקירה ושללה שמדובר בקבוצת פוגעים מאורגנת, למרות דפוסי הפגיעה הזהים.

"‏חשבנו שדברים כאלה מתרחשים רק מעבר לים. זה קורה פה ממש ובמספרים מבהילים" צייץ ריבלין לקראת שידור הפרק הראשון בתכנית הערב (חמישי). תמר איש שלום, מגישת המהדורה המרכזית בערוץ הוסיפה, "‏אימה ותדהמה. לא מוצאת מילים טובות יותר לתאר את התחושה במהלך ולאחר הצפייה בתחקיר המופתי של חיים ריבלין שישודר הערב לאחר המהדורה בתכנית המקור. מקווה שעבודת הקודש העיתונאית שלו תסייע לפתור את התעלומה ותציל קורבנות עתידיים".

האם יהיו גם סימני קריאה? נמתין ונראה.

נזכיר כי באוגוסט 2016, דווח ב'בחדרי חרדים' כי לאחר חקירה סמויה שנערכה במשך כשנתיים בעקבות הדיווחים הרבים בשכונת סנהדריה ובשכונות נוספות בעיר, משטרת ירושלים עצרה שני גברים ואשה, החשודים כי הציגו מצג שווא לפיו מאות ילדים חרדים נחטפו על ידי כת, עברו התעללות נפשית וגופנית ואף המירו את דתם לנצרות - כל זאת במטרה לקבל כספים מתורמים וארגונים, כספים אותם על פי החשד לקחו לכיסם.

החשודים שוחררו בתנאים מגבילים והחקירה נמשכת יחד עם פרקליטות המחוז ועד כה טרם הוגשו כתבי אישום בפרשה. "בחקירה עלה כי לא קיימת כת וכי החשודים הציגו מצג בפני אנשי הקהילה כי מדובר בכת נרחבת" נמסר אז מהמשטרה, "מממצאי החקירה עולה כי במספר מקרים בודדים בהם עלה חשד לפגיעה בילדים הוכח כי אין קשר בין המקרים וכי אין קשר לכת".

ארגון 'טוהר המחנה' ליווה למעלה מ-40 תיקים יחד עם משטרת ירושלים על מנת לבדוק את השמועות והדיווחים לעומק, בכל המקרים תוך כדי פעילות זוהתה 'נקודת הדמיון' שפשטה כאש בשדה קוצים, או הפרכה של הטענות.

'בחדרי חרדים' חשף אז איך עבדה השיטה, על מנת להבין את הפרשה, שהתפוצצה באוגוסט 2011 ונחשבה לפרשת תקיפות הילדים הגדולה ביותר שידעה מדינת ישראל. כתבי אישום הוגשו נגד שלושה חשודים בגין תקיפת והטרדת עשרות ילדים בגילאי 12-3 בשכונת נחלאות בירושלים.

תחקיר המקור תקיפת ילדים נחלאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד