כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

ב'תולדות אהרן' מאיימים: "לא נדליק ההדלקה במירון כמו כל שנה"

בחסידות 'תולדות אהרן' חוששים: אם לא תמצא הדרך לשלם על הבמה שנבנתה עבור האדמו"ר במירון - לא תתקיים ההדלקה המסורתית במוצאי ל"ג בעומר • הבעיה: אנשי החסידות אינם יודעים למי עליהם לשלם - לקבלן שביצע את העבודה או למרכז הארצי • מדובר במאות אלפי שקלים

ההדלקה בתולדות אהרון. צילום: יעקב נחומי
ההדלקה בתולדות אהרון. צילום: יעקב נחומי



האם ההדלקה המסורתית של חסידות 'תולדות אהרן' בציון הרשב"י במירון לא תתקיים השנה באותה מתכונת?

מידי שנה ההדלקה המסורתית המסיימת את הילולת ל"ג בעומר במירון היא ההדלקה של האדמו"ר מתולדות אהרן. כשמגיעה שעת ההדלקה לקראת השקיעה, אפשר לומר שהר מירון 'זז' מצד לצד.

אך אם נשפוט לפי מודעה שהתפרסמה בערב שבת בלוח המודעות של מרכז החסידות בשכונת מאה שערים בירושלים, יתכן שההדלקה לא תתקיים באותה מתכונת כבכל השנה.

קצת רקע: הרשויות הקציבו השנה סכום של שני מיליון שקל לאירועי מירון, מתוכם שולמה השנה גם הבמה המיועדת לאדמו"ר מתולדות אהרן ומרפסת הנשים. לאור זאת, מוסדות תולדות אהרון, המתנגדים ליהנות מכסף ציוני, רוצים לממן את הכל מכיסם הפרטי, והם מחפשים למי עליהם לשלם על כך - למרכז הארצי או לקבלן שביצע את העבודה.

במודעה שהגיעה לידי אתר 'בחדרי חרדים' נכתב:

"הננו בזה להודיע לציבור החשוב, היות והגיע אלינו שמועות שונות בענין הכנות להדלקה שמתקיימים ביומא דהילולא רבא של התנא האלקי רשב"י זי"ע באתרא קדישא מירון אשר שלטון הרשע ושליחהם מנעצים טלפיהם במקום קדוש זה לבצע הפקעה.

"וכבר האריך כ"ק מרן האדמו"ר שליט"א במכתבו על הגזירה הנוראה ועל גודל הסכנה המרחפת ה"י ועתה הקציבו תקציבים מכספי המדינה בסכומים אדירים לבנות ולהכין מקום ההדלקה בכדי להשתלט על אתרא קדישא הדין, ועל כל ארגוני ההדלקות והחלקות של הילדים והחתנים, בכדי לנשל מאתנו הדלקה על טהרת הקודש.

"ובעיקר נחרדנו לשמוע שהם מפרסמים שהם מוכנים לממן ומקציבים סכומים להדלקה שמקיימים על ידי קהילתנו באתרא קדישא מירון והעסקנים משתדלים כבכל שנה להשתדל לשלם וגייס תמיכות מנדיבי עם ולהתנזר מכל תמיכה זרה, בכל השנים אנו עומדים במסירות נפש להתנזר מכל הנאות ותמיכות הציונים מכל סוג שהוא.

"ע"כ אנו מוחים ומכריזים היה לא תהיה, נעמוד על ביטול הגזירה בע"ה בכל תוקף ללא שום וויתור, ואנו מקוים ומצפים להצליח הכל על טהרת הקודש בתכלית, ובאם חס ושלום לא נצליח לבטל הגזירה אנו מודיעים בזה שבצורה כזאת לא יתקיים מעמד ההדלקה באתרא קדישא מירון כבכל שנה.

"ואנו תפילה לאבינו שבשמים שבזכות התנא האלוקי רשב"י נוכל להמשיך המעמד הק' לכבוד התנא האלוקי על טהרת הקודש ובמהרה בימינו נוושע בגאולתן וישועתן של ישראל ויקויים וכל קרני רשעים אגדע וכו' וידעו כי אתה שמך ה' לבדך עליון על כל הארץ בביאת משיח צדקנו ומלכנו בראשינו בב"א".

על החתום: הנהלת הקהילה.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי מדובר בסכום של מאות אלפי שקלים, ובאם לא יהיה למי לשלם, האדמו"ר לא יגיע ולא יעמוד על אותו מקום.

ארל'ה יקטר איש מירון, אומר ל'בחדרי חרדים': "בעזרת ה' הכל יגיע על מקומו בשלום וישלמו לקבלן, וההדלקה תמשך כמו כל שנה כרגיל".



המכתב שפורסם בתולדות אהרן • צילום.: בחדרי חרדים


תולדות אהרן הדלקה לג בעומר הפקעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 60 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד