כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
שלוש קריאות

כך נערך בנו של ראש הממשלה ליום שאביו יעזוב את המעון בבלפור

התמימות של אבנר נתניהו, השר דרעי לא יודע מה הפירוש "טרול" והאם לליצמן יש תרופה נגד טיפשות וגזענות • כתבנו הפוליטי ארי קלמן במדור חדש עם שלושת הסיפורים הפיקנטיים שעשו את השבוע מאחורי הקלעים של הכנסת

כך נערך בנו של ראש הממשלה ליום שאביו יעזוב את המעון בבלפור
אבנר נתניהו צילום: פלאש 90

קריאה ראשונה

בשבוע שעבר נחשפנו ברשת לתמימותו של בנו של ראש הממשלה, אבנר נתניהו, שחיפש לצאת ממעון הרשמי בבלפור ולשכור דירה יחד עם זוגתו בסביבת שכונת רחביה, בצמוד לבית הוריו בבלפור. ל'שלוש קריאות' נודע כי נתניהו ג'וניור מצא השבוע דירה ממש מול המעון הרשמי. (כנראה עדיין מתקשה להיפרד מהחמגשיות בבית).

הרחוב בו מצא נתניהו את הדירה הקטנה והצנועה, סגורה על ידי מחסומים ובשני צדדי הרחוב עומדים מאבטחי היחידה המיוחדת של השב"כ בשל השמירה על מעון ראש הממשלה – כשנתניהו הצעיר הגיע כדי לראות את הדירה ולחתום על חוזה השכירות, מיד התעוררה בו שאלה, שמראה את התמימות מחד וגם מגלה את האפשרות כי משפחת נתניהו נערכת לתרחיש הקרב, שיאלצו לעזוב את המעון הרשמי.

נתניהו הצעיר שאל מיד את המשכיר, "מה יקרה כשאבא שלי לא יהיה ראש הממשלה", תהה, "עדיין יתנו לי להיכנס לרחוב כאן, איפה אני אחנה את הרכב שלי". כמובן שהמשכיר הרגיע מיד את אבנר התמים ואמר לו כי כל תושב ברחוב מוכר על ידי מאבטחי השב"כ, גם בני גנץ או אפילו יאיר לפיד לכשיהיה ראש הממשלה.

קריאה שנייה

ביום שלישי השבוע הגיע יושב ראש ש"ס השר אריה דרעי להשתתף בשמחת השבע ברכות לבת איש העסקים ומו"ל 'הדרך', עקיבא אטון, בבית רחב ידיים ביישוב טלזסטון לצד כתבי 'הדרך', הרגיש השר אריה דרעי חופשי לדבר גם על הנושא עליו הוא ממעט לדבר בשנה האחרונה.

לא, זה לא היה המצב המשפטי של השר שנמצא לקראת הכרעה סופית, היה זה ראש העיר שהצמיח לנציגים החרדים כמה שערות לבנות - רון קובי. דרעי התייחס לעתירה שהגיש ראש העיר טבריה (עדיין) לבג"ץ וגרם לו להעביר את הסמכויות לשר זאב אלקין, כשהטענה המשפטית של רון קובי הייתה כי לדרעי יש ניגוד עניינים. כראיה צידד קובי בנאום של דרעי ערב הבחירות, בו הוא כינה אותו כ"טרול".

"אני בכלל לא ידעתי מה זה אומר טרול", חשף דרעי לעובדי 'הדרך', "כתבו לי את זה בנאום שלי, וקראתי". מתברר כי כותב הנאומים של השר דרעי, העוזר אשר מדינה כתב והשר דרעי הקריא בפני הקהל הנלהב שכן הבין את משמעות המילה 'טרול', מה שכמובן הביא לסיבוך המצב המשפטי ולעיכוב הדחת ראש העיר הכושל רון קובי.

קריאה שלישית

בצל דיוני וועדת סל התרופות, סגן השר יעקב ליצמן שוקל להנפיק תרופה חדשה נגד 'טיפשות וגזענות', כשהוא כבר מצא שפן ניסיונות לתרופה, חבר הכנסת אביגדור ליברמן. כך עלה מדיוני הכנסת השבוע.

במסגרת שעת שאלות במליאת הכנסת, נשאל סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, על ידי חברת הכנסת יוליה מלינובסקי, "האם סגן השר מתכוון לקדם במסגרת סל הבריאות חיסון מיוחד לחברי ממשלת ישראל נגד טיפשות וגזענות? האם יש בכוונתך? אולי המדען הראשי יכול לסייע".

סגן השר השיב, "אז אני מסתייג מהטיפשות, ולזה, אני חייב להגיד את זה, אני לא בטוח שיש תרופה", כשל'שלוש קריאות' נודע כי בצאתו מן הדיון הציע חבר הכנסת יעקב ליצמן לערוך את הניסוי של התרופה על יושב ראש מפלגתה של מלינובסקי, חבר הכנסת אביגדור ליברמן, שהמשיך להסית כנגד החרדים גם בשבוע החולף.

עוד נודע כי ח"כ מלינובסקי ננזפה על ידי יושב ראש הכנסת על השאלה הטיפשית, "המסד הרציני האחרון שנשאר לנו בכנסת בתקופה הזאת זה שאילתות דחופות. אז אני מבקש לא להפוך גם שאילתות דחופות לקרקס". גם מנהל סיעת 'ישראל ביתנו' זעם על השאלה והטיח במלינובסקי לא לעשות זאת שוב.

יאיר נתניהו שלוש קריאות יוליה מילינובסקי יעקב ליצמן אריה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד