י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
המחאות הסוערות נמשכות

דרמה בשידור חי: הצית את עצמו לעיני המצלמות

בשיא המחאה הסוערת בלבנון אמש, תועד מפגין בשידור חי בטלוויזיה, כשהוא מצית את עצמו. אזרחים ניגשים אליו ומכבים את האש שסבבה אותו | בתוך כך, גם בעיראק נמשכות המחאות הסוערות שגבו רק אתמול לפחות 25 הרוגים ומעל 125 פצועים

דרמה בשידור חי: הצית את עצמו לעיני המצלמות
מפגין בלבנון שהצית עצמו צילום: צילום מסך

המחאות הסוערות בלבנון: אחד המפגינים הצית את עצמו אמש (מוצ"ש) במהלך מחאה שהתקיימה במרכז ביירות. אזרחים במקום הצליחו להשתלט על האש והוא הועבר לטיפול הצלב האדום.

הטלוויזיה שידרה את הדרמה בשידור חי, כשהקהל נכנס לפאניקה וזועק לעזרה, והנואם על הבמה לא ממש מבין בשניות הראשונות במה מדובר וסבור שהקהל מריע לו, על דבריו. תוך שניות האש דועכת על ידי אזרחים שחונקים אותה ושפוכים על האש מים מבקבוקים שהביאו עמם לשתייה.  

המחאות במדינה נמשכות זה שמונה שבועות, מאז שיצאו המפגינים לרחובות במחאה על השחיתות במדינה ועל גזרות כלכליות אותן התכוונה להטיל הממשלה על האזרחים, ביניהן "המס על הwhatsapp". תמונות לא קלות בסרטון. כך דווח בערוץ הטלגרם של 'כאן 11'.

רועי קייס, הכתב לענייני ערבים דיווח, כי גם בעיראק לא היה שקט, ערוץ אל-חדת' דווח על עשרות הרוגים ועשרות פצועים מירי של חמושים באחת הכיכרות שבהן ממשיכים למחות בבגדאד. גם אתמול נמשכו ההפגנות נגד השלטון שם. כמו כן, הערב ארצות הברית הטילה סנקציות נגד ארבעה עיראקים, בהם אחד ממפקדי המיליציות השיעיות המקורבות לאיראן, קייס אל-ח'זעאלי.

מספר ההרוגים והפצועים מהתקרית בבגדאד ממשיך לטפס. 25 הרוגים לפחות ו-125 פצועים מירי של המיליציות החמושות בכיכר א-ח'לאני. האצבע מופנית לאחת המיליציות הפרו איראניות שרק אתמול מנהיגה נכנס לרשימת הסנקציות האמריקניות. אבל האירוע הלא פחות מעניין נחשף אמש כי מקורב למטיף השיעי הבולט בעיראק, מוקתדא א-סדר, גילה כי ביתו הותקף לפנות בוקר על ידי רחפן חמוש בעיר נג'ף, דרום המדינה. לא נראה שהוא נפגע.

הצתה מכוונת הפגנה בלבנון אדם הצית את עצמו שידור חי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד