י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

היורה צפה בסרטונים של טבח המוני בלילה שלפני הפיגוע

יומיים אחרי שטבח בשלושה אנשים בבסיס חיל הים בפלורידה וחוסל בעצמו, מתברר כי האיש צפה בקטעי וידאו של ירי המוני | בנוסף נודע בינתיים בחקירה כי הוא ביקר עם שלושה סעודים נוספים, לא ברור מה המניעים

היורה צפה בסרטונים של טבח המוני בלילה שלפני הפיגוע
אילוסטרציה צילום: unsplash

החייל הסעודי הצעיר שביצע את הפיגוע בבסיס חיל הים בפלורידה, הראה קטעי וידאו של ירי המוני לחבריו, ערב לפני שביצע את הירי, כך לפי אדם שמעורב בחקירה אך לא יכל לדבר תחת שמו האמיתי.

החייל ושלושה חניכים צבאיים סעודים אחרים ביקרו גם בעיר ניו יורק, כולל כמה מוזיאונים ובמרכז רוקפלר, שם הוצבה תאורת עץ חג המולד, לדברי המקור החוקרים בודקים, אם הטיול היה טיול תיירותי בשבוע חג ההודיה בניו יורק, או שמא למתאמנים הסעודים היו מניעים אחרים או נפגשו עם אנשים אחרים במקום.

כזכור, צעיר סעודי, מוחמד א-שמראני, חניך בקורס טיס של חיל האוויר הסעודי שהתאמן בארה"ב במסגרת שיתוף פעולה בין מדינות ידידותיות ושהה בארצות הברית מ-2017, פתח בירי בבסיס בפלורידה ורצח 3 אנשים. לאחר זמן קצר הוא נורה למוות בכיתה בבסיס.

את מעשיו החמורים עשה מאחר ולדבריו, "ארה"ב תומכת בישראל שפולשת למדינות המוסלמיות", כך פורסם בכלי תקשורת בארצות הברית. מלך סעודיה התקשר לטראמפ וגינה את המעשה המזעזע.

על פי הדיווח מארצות הברית, ביום שישי פתח החשוד באש בבסיס הצי בפנסקולה שבפלורידה ורצח שלושה בני אדם, התקרית אירעה סמוך לשעה 07:00 בבוקר (שעון מקומי) באחד מהכיתות של בסיס האימונים. הצעיר הסעודי השתמש באקדח והספיק לירות לעבר שני מקומות שונים במבנה.

מוחמד היה חניך קורס טיס בחיל האוויר הסעודי במסגרת תכנית אימונים לבעלות הברית של אמריקה. על פי SITE, גוף מודיעין שעוקב אחר פעילות של ארגוני טרור, זהותו של אדם שתואמת לזו של הסעודי, כתב פוסט ברשתות החברתיות שעות לפני הירי.

בפוסט הוא תקף את ארצות הברית ואת תמיכתה בישראל, "אמריקנים, אני לא נגדכם עקב היותכם אמריקנים, אני לא שונא אתכם בגלל החופש שלכם, אני שונא אתכם כי אתם מדי יום תומכים, מממנים ומבצעים פשעים נגד מוסלמים, וגם נגד האנושות בכלל", נכתב בפוסט.

עוד כתב הצעיר הסעודי, "אני רואה שאמריקה תומכת בישראל שפולשת למדינות מוסלמיות, אני רואה פלישה של מדינות רבות, אני רואה טילי שיוט, פצצות מצרר, מל"טים, אני נגד רשע, ואמריקה הפכה לאומה של רשע". כתב.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ צייץ בחשבון הטוויטר שלו, כי המלך סלמאן התקשר אליו והביע את תנחומיו על הירי. "המלך אמר שהסעודים זועמים על מעשיו הברבריים של היורה, הם אינם מייצגים בשום צורה את אזרחי הממלכה שאוהבים את האמריקנים", כתב הנשיא טראמפ.

רון דה סנטיס, מושל פלורידה, אמר במסיבת העיתונאים, כי "סעודיה תצטרך לפצות את קרבנות הירי".

סרטוני וידיאו טבח בארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד