ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בנאומים ובשירה • צפו

מול ביתו של חולדאי - מאות מוחים נגד קווי השבת • צפו

מאות בני אדם שהשבת במרחב הציבורי נוגעת לליבם, התאספו אמש מחוץ לביתו של ראש העיר תל אביב ומחאו על הפעלת התחבורה הציבורית בגוש דן שהחלה ביוזמתו • "לא יתכן שראש עיר אחד יחליט במצח נחושה לרמוס כך את ערכי הנצח של עמנו", אמר אחד ממנהיגי המחאה

מול ביתו של חולדאי - מאות מוחים נגד קווי השבת • צפו
מחאה מחוץ לביתו של רון חולדאי צילום: באדיבות המצלם

מאות שומרי תורה ומצוות הגיעו אמש (מוצאי שבת) להפגנת מחאה מול ביתו של ראש עיריית של אביב רון חולדאי, למחות על היוזמה שלו להפעלת תחבורה ציבורית בשבת בערי גוש דן.

לדברי המארגנים, המחאה היא כנגד הניסיון של חולדאי לפגוע בשמירת השבת במרחב הציבורי ולפרוץ את הסטטוס קוו.

בהפגנת המחאה, שזכתה בין השאר גם לתמיכת הרב יעקב אריאל, רב העיר רמת גן לשעבר, נשאו המפגינים שלטים ובהם דברים של ראשי הציונות בשבח השבת בכלל ובפרט בשבח שמירת השבת במרחב הציבורי של מדינת ישראל, בין השאר מופיעים דבריו של מאיר דיזינגוף, ראש העיר הראשון של תל אביב "השבת היא אות הסולידריות הנפלאה מדור ודור וכל הפוגע בה - באחדות ישראל הוא פוגע", כמו גם דבריו של מקס נורדאו "מישהו מחלל את השבת הוא רוצח לא בן אדם אלא את נפש האומה".

הפעיל יעקב בן חמו שדיבר בעצרת אמר: "אנחנו לא באנו נגד התל אביבים ולא באנו בגלל תל אביב אלא בגלל כל המדינה השאלה פה היא האם מדובר פה על מדינת העם היהודי או מדינת כל אזרחיה ויש לנו אחריות שמדינת ישראל תהיה מדינת העם היהודי".

יהונתן פולק, ממארגני ההפגנה אמר: "אירגנו את הפגנת המחאה הזו כי הרגשנו, יותר ויותר אנשים, ממקומות שונים בארץ, שהמהלך שמוביל ראש עיריית תל אביב הוא מהלך שפוגע בשבת, פורץ את הסטטוס קוו ומשנה את צביון המדינה, מבלי שקיבל לכך רשות או סמכות מהעם. אנחנו קוראים לחולדאי לעצור מיד את הניסיון הנלוז הזה, שנעשה על חשבון משלם המיסים, ולתת לעם להחליט איך תראה מדינת ישראל, המדינה היהודית".

לדבריו, "לא יתכן שראש עיר אחד יחליט במצח נחושה לרמוס כך את ערכי הנצח של עמנו, שגם מנהיגי המדינה בכלל ומנהיגי העיר תל אביב בפרט הבינו את חשיבותם, וכולנו נשתוק. אנחנו קוראים מפה גם לשרי הפנים והתחבורה, השרים דרעי וסמוטריץ, להשתמש בכל הכלים העומדים לרשותם ולהפעיל את סמכותם על מנת לבלום את היוזמה הזו".

רון חולדאי חילול שבת תחבורה ציבורית בשבת הפגנת מחאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד