כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

שערוריה • "לא שמעתם? היא כבר נפטרה"

אתמול הובאה למנוחות מרת רבקה ברוק ע"ה, בתו של מייסד בני-ברק • שורה של אירועים בלתי נתפשים ליוו את אישפוזה ב'מעיני הישועה', פטירתה והבאתה לקבורה

צילום אילוסטרציה, פלאש 90
צילום אילוסטרציה, פלאש 90



אתמול (א') הובאה למנוחות מרת רבקה ברוק ע"ה, בתו של מייסד בני-ברק הרב יצחק גרנשטקורן ז"ל, כלתו של המשפיע הגאון החסיד רבי חיים שאול ברוק זצ"ל, ואלמנת הרה"ח ר' ישראל ברוק ע"ה מכפר חב"ד, שנפטרה בגיל 88.

אתר 'שטורעם.נט' חושף שורה של אירועים בלתי נתפסים שליוו את אשפוזה ופטירתה של המנוחה.

לטענת בני המשפחה, ביום ראשון בבוקר התקשרה בתה של המנוחה, הגב' יפה שטיינמץ, תושבת כפר חב"ד, באופן שגרתי לבית אבות 'עטרת אבות' בבני-ברק, שם התגוררה אמה בשנים האחרונות - כדי לשאול לשלומה.

במוסד הסיעודי התפלאו על עצם פנייתה של הבת.

"אמך פונתה אתמול לבית החולים 'מעייני הישועה'", אמרו לה מהעבר השני של קו הטלפון והשאירו אותה עם פה פעור.

נכד המנוחה, שעמד ליד אמו, צלצל מיד לבית החולים, כדי לבדוק מה מצבה של סבתו.

"אתה שואל על רבקה ברוק?", שאלה האחות שענתה לשיחה. "לא שמעתם? היא כבר נפטרה".

בני המשפחה הוכו בהלם למשמע הבשורה, שהגיעה בצורה כל-כך לא הגיונית ובלתי אנושית. "אין דבר יותר מצער וכואב מאשר לשמוע בצורה כזו על פטירתה", אומרים בני המשפחה. "לא נתנו לנו אפילו את האפשרות להיפרד ממנה כראוי, לנסות ולדאוג לה ברגעיה האחרונים".

עוד בנושא:
בתו של מייסד בני ברק • מרת רבקה ברוק ע"ה

אך כאן לא תם הסיפור.

בכדי להנפיק רישיון קבורה יש צורך בתעודת זהות של הנפטרת, אך זו לא הייתה בהישג יד של איש מהצוות הרפואי בבית האבות בו היא שהתה. הוצאת הגופה התעכבה זמן רב, ובהשתדלות של אנשי החברה קדישא, הגופה הוצאה מבית החולים לאחר זמן רב.

בני המשפחה סיפרו ל'שטורעם. נט', כי כאשר הגיעו לבית העלמין, התקבל צו משטרתי שאיננו מאפשר את המשך תהליך הקבורה. האמבולנס נעל את דלתותיו ובני המשפחה שוב עמדו בפני שוקת שבורה. תעודת הזהות לא נמצאת.

לאחר התערבות של גורמים רבים, נמצאה תעודת הזהות של המנוחה - והיא הובאה למנוחת עולמים.

"הושארו הודעות במשיבון של בני המשפחה"

תגובת בית אבות 'עטרת אבות' כפי שנמסרה לאתר 'שטורעם.נט': "מטעמי צנעת הפרט לא נוכל למסור פרטים מלאים על המקרה. יחד עם זאת, נוכל למסור כי המנוחה הועברה מבית האבות לבית החולים 'מעייני הישועה' בצירוף הפניה רפואית מלאה, ובה גם פרטים מלאים לצורך יצירת קשר עם בני משפחתה.

"כמו כן, מייד לאחר העברתה לבית החולים, נעשו מספר ניסיונות על ידי צוות בית האבות ליצור קשר עם בני המשפחה, ואף הושארו הודעות במשיבון של בני המשפחה. נראה כי בשל קדושת השבת, בני משפחת המנוחה לא ענו לניסיונות יצירת הקשר עימם.

"המנוחה נפטרה בבית החולים מעייני הישועה, ולצערנו, ככל הנראה, בשל תקלה שאירעה בבית החולים, לא הועברה הודעה למשפחה במועד. אנו מצרים על התקלה שאירעה בבית החולים מעייני הישועה, ומשתתפים בצערה של המשפחה".

פרופסור מוטי רביד המנהל הרפואי של 'מעיני הישועה' מסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "חשוב לדעת כי ההתנהלות המקובלת היא שבית החולים מיידע ומדווח במקרים כאלה להנהלת המוסד ממנו הגיע החולה והדבר אכן נעשה והתבצע.

"יתר על כן – כל מוסד המפנה חולה לבית חולים, באחריותו לשלוח עם החולה שמפונה ממוסדו טופס עם פרטים מלאים, פרטי המשפחה, אנשי קשר וכיו"ב. במקרה דנן, גב' ברוק המנוחה הגיעה מהמוסד ללא כל מסמך מזהה כפי המקובל.

"המנוחה הובאה לחדר המיון ללא מסמכים מזהים כלשהם וללא סיכום רפואי מהמוסד בו שהתה.
כאשר התקבלה הייתה במצב של מוות קליני ,חסרת הכרה. לא היו בידי צוות המיון פרטים על משפחתה ולא כל מידע כיצד להתקשר אליהם.

"לכן, כאשר מאמצי ההחייאה נכשלו ונקבע מותה, צוות המיון התקשר למוסד ממנו באה והודיע להם על הפטירה. היה זה מתפקידו של המוסד להודיע למשפחה. בניגוד גמור לכתוב במכתבך לא הייתה תעודת זהות או כל מסמך מזהה בבגדי המנוחה. המשפחה הביאה את תעודת הזהות של המנוחה לבית החולים ביום א' בשעה 18:00. כלומר 24 שעות לאחר הפטירה. לאחר שהתקבלה תעודת הזהות הוצא רישיון הקבורה"

קישורים:
שטורעם. נט
מעייני הישועה עטרת אבות בית אבות רבקה ברוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד