ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
שנאה יוקדת בגיל 80

האיש שהצחיק את המדינה: "החרדים לא עושים כלום, לא תורמים"

שייקה לוי, האיש שמוכר לרבים מהחרדים מהמערכונים הקורעים של 'הגששים', חושף בראיון שהעניק לרגל מלאות לו 80 שנה, את שנאתו העזה לחרדים: "אני לא אח של כל הליצמנים והשמיצמנים האלה. לא אח שלהם. לא שייכים לי בכלל" וגם, "מרוצה ממה שרון קובי עושה בטבריה"

האיש שהצחיק את המדינה: "החרדים לא עושים כלום, לא תורמים"
שייקה לוי, "הגשש" צילום: משה שי, פלאש 90

מי לא מכיר את שייקה לוי 'הגשש' מהמערכונים של שלושת 'הגששים' שהצחיקו מדינה שלימה, אז בימים אלה הוא חוגג 80 שנות חיים ובראיון ארוך שהעניק לערן נבון ב'ישראל היום', הוא השיב לשלל שאלות וכאשר הגיע לנושא הפוליטי הוא חשף את פרצופו האמיתי ועד כמה שנאת החרדים הישראליים בוערת בקרבו.

"מה נאחל לך ליום ההולדת?", שאל המראיין, ושייקה השיב, "שהחיים ייראו טוב יותר במדינה הזאת. שנהיה קצת יותר שמחים ופחות מיואשים ופחות עצובים. כולם אומרים 'אחים אנחנו'. אנחנו לא אחים. ממש לא. אני לא אח של כל הליצמנים והשמיצמנים האלה. לא אח שלהם. לא שייכים לי בכלל. זה עולם אחר".

לדבריו, "גם באמריקה יש דתיים וחרדים, אבל הם מתנהגים נורמלי. ואתה רואה את האלימות שיש פה, בעקבות מה שהנחילו לנו הראשים שלנו. זהו, אנחנו דור יתום".

"למי הצבעת?", שאל המראיין ערן נבון את 'הגשש', וזה סיפר כי הצביע ל"כחול לבן. אני אוהב מאוד את בני גנץ. פגשתי אותו בהבימה ואמרתי לו, 'בוא, תציל את המדינה'. אבל זה קשה. הוא איש עדין, ופה צריך בולדוזר. הכל נהיה כאן מוקצן, פנאטי. יש קיטוב עצום. יש עניים ועשירים, מזרחיים ושמאלנים. נורא. נורא. פשוט כל כך חבל, כי היה פה יופי. היה פה נהדר פעם. פשוט פנטסטי. היה חינוך טוב, הכל".

בשלב זה עבר שייקה לוי והאשים כי "רוב העוני בארץ זה חרדים וערבים. והחרדים לא עושים כלום, לא תורמים, רק לוקחים תקציבים, ממציאים אברכים, ותמיד הם יושבים על הברז. תמיד משה גפני יושב על הברז".

הוא שיבח ואמר, "אני מרוצה מאוד ממה שעושה רון קובי בטבריה. היא היתה עיר תיירותית והפכה לכלום. חרדית, שחורה, עלובה, ענייה. ובא רון קובי ואמר - העיר הזאת תחזור להיות מה שהיא היתה".

"אתה לוקח את זה קשה", ציין בפניו המראיין מ'ישראל היום'. "אני רגיש מאוד. מאוד־מאוד־מאוד. יותר מדי", הסביר שייקה לוי והסביר, "כל דבר נוגע בי. מה שלא צודק, שלא הגון. האנשים שבאמת מכירים אותי יודעים שאני אדם רציני. רציני מאוד, אפילו יותר מדי רציני. קפדן ורציני. ומבקר חריף ביותר. צדק, הגינות ויושר הם מעל הכל אצלי".

שייקה לוי הגשש החיוור שנאת חרדים ישראל היום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 90 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד