כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

ישי: "מקומו של דרעי בש"ס". ליברמן: "בחירות - הכי מהר"

מושב הקיץ נפתח אל תוך אווירת בחירות • ליברמן ויחימוביץ': רוצים בחירות מיד • מופז: מעדיף באוקטובר • גפני: מתנגד לבחירות באלול • ובמפלגות הדתיות מפנטזים על איחוד

דרעי. צילום: פלאש90
דרעי. צילום: פלאש90



המערכת הפוליטית פתחה היום (ב) את מושב הקיץ של הכנסת, כאשר הפוליטיקאים, גם הפחות משופשפים שביניהם, כבר מריחים את ריחם המשכר של הבחירות באוויר.

מכלול הבעיות הניצבות בפני הקואליציה לקראת הקיץ, ובראשן חוק טל והתקציב מחד גיסא, וההבנה של נתניהו וליברמן כי יתכן ובחירות מוקדמות עשויות אך ורק להיטיב עם מצבם, יובילו ככל הנראה לבחירות מוקדמות. את תאריך היעד של נתניהו קשה לדעת, אך יו"ר קדימה הטרי, שאול מופז, בישיבת המפלגה הראשונה היום, סימן את היעד - 16 באוקטובר.

לאחר דברי הספד קלים על אביו המנוח של ראש הממשלה, פנה מופז לנושא הלוהט: "ברור לכולם שהולכים לבחירות. אני מבקש להדגיש, קדימה תהיה מוכנה לאתגר הבחירות בכל עת, בכל חודש, בכל שנה. אנחנו מאוחדים ומוכנים למשימה העיקרית שהיא החלפת ממשלתו של נתניהו. נעבוד קשה, ואני לא מציע לאיש להתבשם מהסקרים שקוראים חדשות לבקרים. לא נושפע מהסקרים, נשפיע על הסקרים. יש לנו נבחרת מיוחדת, ואנחנו האלטרנטיבה היחידה לממשלת נתניהו". מופז המשיך וגלל את משנת השוויון בה הוא מתכוון לנפנף.

בניגוד ל'קדימה' לה, כך נדמה, יש רק מה להפסיד מבחירות, במפלגת העבודה ששים אלי קרב, בכל סקר כמעט צופים עדנה מחודשת למפלגה שכמעט ושקעה בתהום הנשיה. יו"ר הסיעה, בוז'י הרצוג, ביטא זאת באופן ברור: "אם זה נראה כמו בחירות והולך כמו בחירות, זה בחירות. נעלה להצבעה את החוק לפיזור הכנסת בשבוע הבא. משיחות שקיימתי עם כל ראשי הסיעות ברור שצריך להביא ביחד את כל החוקים במועד מוסכם. ה-9 במאי יהיה המועד הזה".

בחירות בפתח - סיקור נרחב:
בין ליברמן לנתניהו • מי יכריז ראשון על בחירות?
ליצמן תוקף את 'הפראיירים': "פופוליזם זול"
הקרב על הגיוס: 'הצעת חוק הפראיירים' מוגשת בכנסת
גפני: "הבחירות יעלו 400 מיליון שקל"

את הפידבק לדבריו קיבל גם מיו"ר המפלגה, שלי יחימוביץ', המבינה שככל שיעבור הזמן עשוי המומנטום החברתי עליו היא מטפסת בגאון לדעוך, ומאידך עשויים כוכבים חדשים ליטול את הכתר. "אנחנו התנענו את הליך הקדמת הבחירות. בעקבות הצעת החוק שלנו התחילה הרכבת לנסוע. מפלגת העבודה היא האלטרנטיבה היחידה לממשלת נתניהו. יש לנו עניין ללכת לבחירות עכשיו, בהקדם, כדי להביא את הדברים לידי הכרעה", נאום היו"ר.

אביגדור ליברמן. צילום: פלאש90צילום: אביגדור ליברמן. צילום: פלאש90
אביגדור ליברמן. צילום: פלאש90


ליברמן: אם בחירות אז מהר

אלא שעם כל הכבוד לאופוזיציה, מי שבאמת יכריע האם יתקיימו בחירות אלו מפלגות הקואליציה, ובעיקר ישראל ביתנו, יו"ר המפלגה ושליטה הבלתי מעורער, אביגדור ליברמן, הבהיר: "שמעתי הרבה פרשנויות לגבי התאריך הרצוי, אנחנו החלטנו באופן ברור שהתאריך הכי טוב זה 14 ליוני, אנחנו ננסה לשכנע, אם לא אז כל תאריך קרוב עדיך מבחינתנו. טובת המדינה מחייבת בחירות מהר ככל האפשר, מי שמכיר את המערכת הממשלתית מבין שלמשך הבחירות הכול משותק ונכנס להקפאה ובעידן זה גם פוליטית וגם כלכלית זה מאוד לא בריא".

כאשר נשאל אם לחקירות המתנהלות נגדו יש השפעה על ההחלטה ללכת לבחירות, הגיב ליברמן בסרקזם אופייני: "כאשר הלכנו לבחירות ב-99 נשאלתי האם החקירות ישפיעו על הבחירות, אני שמח שגם ב-2012 אני נשאל אותה שאלה, ומניח שגם בבחירות הבאות היא תישאל".

גם במפלגות הדתיות מתחילים להיערך, בבית היהודי יש מי שמנסה - כמו בכל מערכת בחירות - לאחד את השורות עם האיחוד הלאומי. "בואו נודיע לציבור כי אנחנו מתאחדים לריצה משותפת לקראת הבחירות הקרבות. אם חפצי חיים אנו להיות כח משמעותי בכנסת הבאה יש להודיע לציבור הבוחרים שלנו כי הפעם אנו רצים יחד בגוף אחד ולא ניתן לציבור הדתי לאומי לרעות בשדות זרים", נאום ח"כ זבולון אורלב.

ישיבת סיעה ראשונה למושב הקיץ התקיימה גם בסיעת עצמאות, יו"ר הסיעה, אהוד ברק, הפריך באופן סופי את השמועות והטיעונים לפיהם ישובץ ברשימת הליכוד: "ככל הנראה, בימים הקרובים הכנסת תחליט על בחירות, בין אם הן תקבענה באמצע אוגוסט או באמצע ספטמבר, אני לא רואה בזה הבדל גדול. מפלגת עצמאות תרוץ בכל כוחה כדי להביא כמה שיותר מצביעים להצטרף לדרך שלנו. אני מודע לשמועות שמפוזרות על ידי כמה אנשי שוליים בליכוד, כאילו עצמאות משוריינת בליכוד. כפי שנתניהו ואני אמרנו, אין לדבר הזה בסיס. ומפה אני יכול לומר שאם ההטעיה תמשך, לא תישאר ברירה ואתחיל לשבח את אותם אנשים מהליכוד עד סופם המר".

אלי ישי. צילום: יעקב כהןצילום: אלי ישי. צילום: יעקב כהן
אלי ישי. צילום: יעקב כהן


ישי: מקומו של דרעי בש"ס

במפלגות החרדיות דומה כי לא מתלהבים יתר על המידה מבחירות מוקדמות.

עם זאת, שר הפנים ויו"ר תנועת שס אלי ישי, הבהיר היום במסיבת עיתונאים שקיים: "ש"ס ערוכה לבחירות ורוצה בחירות בהקדם האפשרי. מקומו של אריה דרעי בש"ס. רק הרב עובדיה קובע בש"ס".

ישי הבהיר כי גם לדעתו, ברגע שהוחלט על קיומן של בחירות, אזי כמה שיותר מוקדם זה יותר בריא למשק.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, שכבר הצהיר מוקדם יותר כי עלותן של הבחירות למדינה היא כ-400 מיליון שקל, וגם הבטיח שועדת הכספים תמשיך לעבוד עד ליום הבחירות, הבהיר היום גם הוא, כי לא יסכים בשום אופן לבחירות באלול.

גפני אמר כי כבר שוחח על הנושא עם ישי ומופז.
בחירות קלפי נתניהו קדימה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד