י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
המתווה החדש של נתניהו

המתווה של נתניהו: "או שגנץ יגבר על לפיד או שליברמן על ליברמן"

נתניהו בועידת מקור ראשון: "כחול לבן לא זזו מילימטר, אפילו ננומטר, שום דבר" • המתווה החדש: "או שגנץ יגבר על לפיד או שליברמן על ליברמן"

המתווה של נתניהו: "או שגנץ יגבר על לפיד או שליברמן על ליברמן"
בנימין נתניהו צילום: תומר נויברג, פלאש 90

שעות ספורות לפני תום המועד שבו המערכת הפוליטית תכריע האם ישראל בדרך לבחירות או שמא תגיע להבנות על הקמת ממשלת ימין או ממשלת אחדות, ראש הממשלה מציג מתווה חדש בפני כחול לבן ותוקף את הפוליטיקאים שמונעים הקמת ממשלה.

נתניהו, שהשתתף הבוקר (ראשון) בוועידת מקור ראשון, אמר, "זה בהחלט שבוע משמעותי שבו נדע אם ישראל שוב תלך לבחירות. או שהשכל הישר יגבר וסוף סוף תושג האחדות הרצויה. בשבועות האחרונים אני לא חוסך שום מאמץ. הלכתי כברת דרך ארוכה מאוד, הצענו הצעה ועוד הצעה וקיבלנו תשובה - נאדה. כלום. כחול לבן לא זזו מילימטר, אפילו ננומטר, שום דבר".

"כדי שנוכל להקים ממשלת אחדות", אמר נתניהו בוועידה, "זה עדיין לא מאוחר, עדיין יש זמן לעשות זאת, צריך לקרות אחד משני דברים - או שבני גנץ יגבר על הוטו של יאיר לפיד או שאביגדור ליברמן יגבר על אביגדור ליברמן. אלו שתי האפשרויות ואני מאוד מקווה שאחד מהשניים הללו יקרה - כי אין סיבה ללכת שוב לבחירות".

נתניהו התייחס להצעה שהציג אמש לקיים בחירות ישירות לראשות הממשלה, "אני הצעתי אתמול הצעה נוספת, במצבים יוצאי דופן צריכים פתרונות יוצאי דופן. הצעתי לבני גנץ להגיע לממשלת אחדות וגם היום אני אומר לו לבוא לממשלת אחדות איתי, אבל אם הוא לא מסוגל לקבל החלטה כזאת - שייתן לעם לקבל את ההחלטה. בחירות מזורזות לבחירת ראש הממשלה בבחירה ישירה, לתת לעם להחליט מי יהיה ראש ממשלה. כך נחסוך גם זמן של חודשים ארוכים, בחירות לכנסת, והרבה כסף”.

"אני מקווה שתהיה התעשתות של הרגע האחרון שתחסוך לנו את ההליך כולו, אבל אני חייב להגיד שאם יכפו עלינו בחירות אנחנו ננצח בגדול יחד עם חברינו במחנה הלאומי. אנחנו נלך לבחירות מתוך שימת דגש על ההישגים שלנו ועל ההזדמנויות הגדולות שלנו", אמר.

מכחול לבן נמסר: "לא נאפשר לגרור את המדינה למערכת בחירות ארוכה על חשבון הציבור. אם נתניהו יגרור את מדינת ישראל למערכת בחירות נוספת, יקרה ומיותרת - נפעל כדי שיתקיימו במועד המוקדם ביותר שניתן".

בנימין נתניהו יאיר לפיד אביגדור ליברמן בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד