1. עמוד הבית
  2. רכב ותחבורה
  3. תחבורה

הרכבת החשמלית החדשה בנסיעת מבחן ראשונה

היסטוריה: בימים האחרונים נעשתה נסיעת מבחן ראשוננה של הרכבות החשמליות החדשות של רכבת ישראל • צפו בתיעוד מנסיעת המבחן

אלי שלזינגר, י' כסלו תש"פ 08/12/2019 11:58

הישר מגרמניה הרכבת החשמלית החדשה בנסיעת מבחן ראשונה הרכבת החשמלית החדשה בנסיעת מבחן ראשונה צילום: רכבת ישראל

לצד ההתקדמות המשמעותית בהאצת פרויקט החישמול אל תחנות הרכבת ת"א השלום וסבידור, וכן אל התוואי הצפוני מתחנות אלה, נרשמה בימים האחרונים היסטוריה נוספת בפרויקט, עם ביצועה של נסיעת מבחן ראשונה של הרכבות החשמליות החדשות של רכבת ישראל, שיוצרו במפעל סימנס שבקרפלד (Krefeld), גרמניה. 

הקרונועים החשמליים (קרונות בהנעה עצמית ללא קטר) החדשים אשר יהוו תוספת של 37 אחוזים למצבת הקרונות של הרכבת, ויוסיפו 1,700 מקומות ישיבה. כל רכבת תורכב מ-4 עד 14 קרונות בהנעה עצמית חשמלית, ללא צורך בקטר.

הקרונועים החדשים יפעלו בקו המהיר לירושלים, וכן בקווים הנוספים שיעברו הסבה לחשמל בעתיד הקרוב. הם יתווספו לצי הרכבות החשמליות שכולל גם את הקטרים החשמליים החדשים והקרונות הדו-קומתיים המוכרים אשר הוסבו לחישמול על ידי רכבת ישראל.

לקרונועים החשמליים הספק של עד 8,046 כוחות סוס (6,000 קילוואט), ומשולבות בהם מערכות טכנולוגיות מתקדמות, אשר יאפשרו שירות משודרג לנוסעים, לצד בטיחות מתקדמת.

בין היתר, משולבת בהם מערכת אוטומטית המאפשרת תמונה בזמן אמת של מספר הנוסעים ברכבת; מערכת מידע חכמה לנוסע, המחוברת לפיקוד הרכבות הארצי ול-GPS, ומציגה את מסלול התקדמות הרכבת והתחנות בדרך; ומערכת דיאגנוסטיקה חכמה המנטרת את מצב התחזוקה של הרכבת ומאפשרת גילוי ותיקון תקלות בזמן אמת.

הקרונועים החשמליים הראשונים צפויים להגיע לישראל בסוף שנת 2020, ולאחר מספר חודשים של בדיקות וניסויים, צפויים להיכנס לשירות במהלך שנת 2021.



עוד בנושא:





הוסף תגובה

תגובות

אין לשלוח תגובה הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
  1. חוסר רגישות  

    יאיר

    • גם הצוללות שמגינות עליך מתוצרת גרמניה (ל”ת)

      צוללת צהובה

  2. הביאו סרטון מאירופה  (ל”ת)

    פוץ