י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"תעזרו לי לצאת מכאן"

התמדה ללא הפסקה: כשמרן הרב עובדיה נשאר תקוע בחדר הספרים

הגר"ד יוסף מסר שיחת חיזוק בישיבה לצעירים 'חזון דוד' במודיעין עילית וסיפר מעשה מופלא על גודל התמדתו של אביו מרן הגר"ע יוסף זצ"ל בהיות בן 14 בלבד • צפו בוידיאו 

התמדה ללא הפסקה: כשמרן הרב עובדיה נשאר תקוע בחדר הספרים
הגר"ד יוסף בשיחה בחזון דוד צילום: באדיבות המצלם

במהלך שיחת חיזוק שנשא חבר מועצת חכמי התורה הגר"ד יוסף בעל ההלכה ברורה בהיכל הישיבה לצעירים 'חזון דוד' במודיעין עילית עורר את התלמידים לניצול הזמן והתמדת התורה.

בדבריו סיפר הגר"ד סיפור מעניין על מסירות נפשו והתמדתו של אביו מרן הגר"ע יוסף זצ"ל. "סיפר לי אבי מורי זצ"ל כי ישיבת פורת יוסף הייתה מאד ענייה, ולכן בימי שישי היה חופש. לא היה להם כסף להחזיק את הישיבה שישי ושבת".

"אבא היה קם כל יום שישי מוקדם, מתפלל, מתרחץ לשבת והולך בבוקר לבית כנסת 'שושנים לדוד'. שם היה מקום לימודו של הכף החיים, היה שם ספרייה עם הרבה ספרים שלא היה אפשר להשיג במקום אחר. אבא שלי היה הולך לשם ויושב ולומד".

"דרך אגב אבא שלי סיפר לי", מציין הגר"ד, "היה שם רטיבות נוראה. הוא היה לומד ורועד מקור. לא היה שום חימום אבל אבא ישב ולמד. הגבאי של הבית כנסת שהיה נוהג לנעול את הבית כנסת אמר לו, אני לא מרשה לך ללמוד כאן, יש כאן ספרים יקרים אני מפחד שאתה תגנוב".

"אבא התחנן לנפשו שיסכים לו, הגבאי אמר לו אני מסכים בתנאי, אתה תגיע לכאן אני יסגור עליך את המקום ולפני מנחה של ערב שבת אני יבוא לפתוח לך כמו בית כלא, וכך ישב ולמד כל יום שישי רצוף מהבוקר עד הערב בלי לאכול בלי לשתות. תמיד בימי שישי היה מגיע הגבאי בכניסת שבת, פותח לו את הדלת שילך להתפלל".

"והנה יום שישי אחד הגבאי שכח לפתוח לו את הדלת. הוא לומד והוא רגיל שיש לו שומר כל הזמן שמזכיר לו שצריך ללכת להתפלל, הוא ישב ולמד ולמד, הגיע זמן מנחה, ערבית. אנשים מתפללים, שרים לכה דודי אבל אבא לא הרגיש כלום. היה שקוע בלימוד שלו".

"והנה פתאום הוא מסתכל על השעון רואה שהשעה שמונה וחצי. הוא אמר לי שהוא היה אז בן 14. בשעה שמונה וחצי בחורף כבר כולם אחרי האוכל, הוא התחיל לבכות, לא התפללתי, נעמד אמר קבלת שבת. התפלל ערבית. גמר להתפלל, הוא פתח את החלון, ירד גשם חזק אז היה רעש, הוא התחיל לצעוק תוציאו אותי מכאן, תעזרו לי, אף אחד לא שומע רעש מהגשם, והנה למזלו איש אחד זקן היה בבית הסמוך, הסתכל ראה אותו, קם, התלבש, אמר לו אל תדאג אני מטפל בזה. הלך לבית של הגבאי וקרא לו שיפתח לו".

"הסיפור הזה התפרסם ואז שמע זאת הרב עזרא עטיה הלך לבית של הגבאי, נזף בו וצעק עליו, תן לו את המפתח, מהיום הוא יסגור את הדלת", סיפר הגר"ד. ממש מסירות נפש איך שהיה לומד בגיל כזה צעיר. תמסרו נפשכם על לימוד התורה ובכך תזכו להיות גדולים בתורה". סיים בעל ההלכה ברורה את דבריו המחזקים.

הרב עובדיה יוסף הרב דוד יוסף התמדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד