ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
במקום ניתוח מעקפים

לראשונה בארץ: צנתור לב באמצעות גלי קול

בשערי צדק בוצע הבוקר צנתור לב באמצעות גלי קול לטיפול בהצטברות אבנית בעורקי הלב • הצנתור החדש יאפשר טיפול במקרים מורכבים שעד כה הטיפול היחיד בהם היה באמצעות ניתוח מעקפים

לראשונה בארץ: צנתור לב באמצעות גלי קול
צנתור לב באמצעות גלי קול צילום: SHOCKWAVE

לראשונה בארץ: במרכז הרפואי שערי צדק בוצע הבוקר (ראשון) בהצלחה צנתור לב באמצעות גלי קול לטיפול במקרים מורכבים של הצטברות קשה של אבנית בעורקי הלב.

את הצנתור החדש ביצע מנהל יחידת הצנתורים בשערי צדק, ד"ר ירון אלמגור, באמצעות מכשור מיוחד של חברת SHOCKWAVE במטופלת בת 66, עם הצטברות סידן ולאחר שצנתור שבוצע בעבר לא טיפל בבעיה.

במסגרת הצנתור עם מכשיר ה-SHOCKWAVE ממקמים בלון זעיר המלא בנוזל ובכדוריות זעירות בנקודה בה יש הצטברות של אבנית בתוך העורק. לאחר מיקום הבלון, מופעלים גלי קול היוצרים תנועה מהירה של הכדוריות שבאמצעותה נוצרים סדקים באבנית בתוך העורק. סדקים אלו מאפשרים הגמשה של קטע העורק המלא באבנית והכנסת סטנט באותו מקום מבלי לפגוע או לגרום נזק לעורק.

עד כה, לא ניתן היה לבצע צנתורים במקרים מורכבים של הצטברות אבנים בעורקי הלב, כיוון שכל התערבות הייתה גורמת לנזק או לקרע בעורק. בשל כך חולים הסובלים מהצטברות אבנית בעורקים נאלצו לעבור ניתוח מעקפים מורכב כדי להתגבר על הבעיה.

אבנית בעורקי הלב ניתוח מעקפים צנתור לב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד